Tinjauan ke atas tahap kualiti perkhidmatan di kalangan peniaga-peniaga kecil di Sabah

Kemunculan pelbagai jenis produk dan perkhidmatan di pasaran menjadi semakin ketara. Persaingan turut bertambah dengan kemunculan firmafirma baru yang berlandaskan kepada satu objektif yang sarna iaitu mempertuaskan pasaran masing-masing. Setiap firma ini menawarkan produk atau perkhidmatan mau pun...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Julian Paul Sidin
Format: Research Report
Language:English
English
Published: Universiti Malaysia Sabah 2000
Subjects:
Online Access:https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/23488/1/Tinjauan%20ke%20atas%20tahap%20kualiti%20perkhidmatan%20di%20kalangan%20peniaga-peniaga%20kecil%20di%20Sabah.pdf
https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/23488/7/Tinjauan%20ke%20atas%20tahap%20kualiti%20perkhidmatan%20di%20kalangan%20peniaga-peniaga%20kecil%20di%20Sabah%20.pdf
https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/23488/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Malaysia Sabah
Language: English
English
Description
Summary:Kemunculan pelbagai jenis produk dan perkhidmatan di pasaran menjadi semakin ketara. Persaingan turut bertambah dengan kemunculan firmafirma baru yang berlandaskan kepada satu objektif yang sarna iaitu mempertuaskan pasaran masing-masing. Setiap firma ini menawarkan produk atau perkhidmatan mau pun yang sama atau yang berbeza mengikut gaya pendekatan yang berlainan samada melalui pengenalan produk baru atau melalui inovasi untuk menjadikannya lebih menarik berbanding dengan pesaing yang lain. Pelanggan dan pemiagaan adalah dua entiti yang sentiasa berkaitan secara lang sung dan tidak boleh dipisahkan. Dalam kertas ini, penyelidik cuba untuk mendedahkan apakah sebenarnya jangkaan pelanggan sebelum, semasa dan selepas menerima sesuatu produk atau perkhidmatan yang ditawarkan oleh sesebuah firma atau pembekal dari perspektif kualiti.