Relationship Quality In Franchising : Antecedents And Outcomes
Kajian ini cuba merungkai secara empirik kepada dua konstruk yang telah dikenalpasti iaitu mekanisme perhubungan dan mekanisme transaksi yang mungkin mempengaruhi kualiti perhubungan. Selain itu, kajian ini juga mengenalpasti dua impak utama kualiti perhubungan iaitu prestasi dan kesetiaan pihak fra...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/30535/1/KHAIROL_ANUAR_BIN_ISHAK.pdf http://eprints.usm.my/30535/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Sains Malaysia |
Language: | English |
Summary: | Kajian ini cuba merungkai secara empirik kepada dua konstruk yang telah dikenalpasti iaitu mekanisme perhubungan dan mekanisme transaksi yang mungkin mempengaruhi kualiti perhubungan. Selain itu, kajian ini juga mengenalpasti dua impak utama kualiti perhubungan iaitu prestasi dan kesetiaan pihak francaisi.
This study attempts to examine empirically two constructs namely relational mechanisms and transactional mechanisms which may influence the relationship quality in franchising relationship. Furthermore, this study examines two main outcomes of relationship quality namely performance and loyalty in franchising relationships. |
---|