From Classical To Fusion : Changes In Hindustani Sitar Music In Malaysia As Exemplified In The Works Of Orm Maheswaran And Samuel J. Dass [M142.S5 P918 2008 f rb].
Raag and Taal merupakan unsur-unsur asas dalam persembahan muzik Hindustani. Pada zaman kini, walaupun sebuah persembahan Sitar mengekalkan kebanyakkan daripada bentuk-bentuk dan cara permainan yang asal, pemuzik-pemuzik tempatan seperti Samuel J. Dass telah mula mengeksperimentasi dengan idia-idia...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2008
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/9900/1/FROM_CLASSICAL_TO_FUSION.pdf http://eprints.usm.my/9900/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Sains Malaysia |
Language: | English |
Summary: | Raag and Taal merupakan unsur-unsur asas dalam persembahan muzik Hindustani. Pada zaman kini, walaupun sebuah persembahan Sitar mengekalkan kebanyakkan daripada bentuk-bentuk dan cara permainan yang asal, pemuzik-pemuzik tempatan
seperti Samuel J. Dass telah mula mengeksperimentasi dengan idia-idia baru.
Raag (melody) and Taal (rhythm) are the fundamental elements that govern a Hindustani piece. Today in Malaysia, while a classical Sitar recital still retains many of its original forms and practices, local musicians like Samuel J. Dass, are experimenting with new musical ideas.
|
---|