Manual pengajaran berteraskan teknologi kejuruteraan
Kajian dijalankan untuk membangunkan manual pengajaran bagi subjek berteraskan teknologi kejuruteraan. Ia merupakan panduan kepada pensyarah untuk membangunkan pengajaran dan pembelajaran bagi subjek berteraskan teknologi kejuruteraan secara sistematik. Kaedah ini akan dapat membantu pensyarah un...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2002
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/8747/1/24p%20NOR%20DAMSYIK%20MOHD%20SAID.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8747/2/NOR%20DAMSYIK%20MOHD%20SAID%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8747/3/NOR%20DAMSYIK%20MOHD%20SAID%20WATERMARK.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8747/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
Language: | English English English |
Summary: | Kajian dijalankan untuk membangunkan manual pengajaran bagi subjek
berteraskan teknologi kejuruteraan. Ia merupakan panduan kepada pensyarah untuk
membangunkan pengajaran dan pembelajaran bagi subjek berteraskan teknologi
kejuruteraan secara sistematik. Kaedah ini akan dapat membantu pensyarah untuk
melaksanakan pengajaran secara tersusun, berkesan dan efisien. Manual ini
membincangkan keperluan, reka bentuk, perancangan dan pembangunan manual.
Manual pengajaran dibangunkan untuk memenuhi tujuan program teknologi
kejuruteraan iaitu operasi kemahiran dan aplikasi kejuruteraan serta kemahiran
analitikal untuk menyelesaikan masalah menggunakan teori, prosedur dan teknologi
terkini. Kaedah kajian yang digunakan ialah secara kualitatif. Dapatan kajian diambil
melalui kaedah temubual dan semakan dokumen. Hasil penyelidikan mendapati
manual pengajaran sesuai dan penting dalam perlaksanaan program dan aktivitiaktiviti
pengajaran dan pembelajaran yang berteraskan teknologi kejuruteraan |
---|