Persepsi Pelajar Tingkatan Dua Terhadap Pelaksanaan Projek Kerja Kursus Dalam Matapelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi Rumah Tangga) Di Sekolah Daerah Manjung, Perak
Tujuan kajian ini adalah untuk mengenalpasti bagaimana persepsi pelajar terhadap pelaksanaan projek kerja kursus yang dijalankan dalam mata pelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi RumahTangga). Persepsi pelajar terhadap pelaksanaan projek kerja kursus ini ditinjau dari tiga aspek iaitu keupayaa...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
2010
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/id/eprint/10594/1/PERSEPSI_PELAJAR_TINGKATAN_DUA_TERHADAP_PELAKSANAAN_PROJEK_KERJA_KURSUS_DALAM_MATAPELAJARAN_KEMAHIRAN_HIDUP_BERSEPADU.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/10594/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Teknologi Malaysia |
Language: | English |
id |
my.utm.10594 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.utm.105942017-05-25T00:53:27Z http://eprints.utm.my/id/eprint/10594/ Persepsi Pelajar Tingkatan Dua Terhadap Pelaksanaan Projek Kerja Kursus Dalam Matapelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi Rumah Tangga) Di Sekolah Daerah Manjung, Perak Mukhari, Abd. Wahid Mohamed, Zawani L Education (General) Tujuan kajian ini adalah untuk mengenalpasti bagaimana persepsi pelajar terhadap pelaksanaan projek kerja kursus yang dijalankan dalam mata pelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi RumahTangga). Persepsi pelajar terhadap pelaksanaan projek kerja kursus ini ditinjau dari tiga aspek iaitu keupayaan diri, peruntukan masa dan aktiviti pembelajaran. Kajian deskriptif ini menggunakan soal selidik sebagai instrumen kajian. Seramai 196 orang pelajar Tingkatan Dua dari tiga buah sekolah menengah di Daerah Manjung, Perak yang terlibat dalam kajian ini. Dapatan kajian diproses menggunakan Statistical Packages for social Science (SPSS) versi 16.0 dan dapatan dinyatakan dalam bentuk kekerapan, peratusan dan min. Dapatan kajian ini menunjukkan persepsi responden terhadap projek kerja kursus adalah positif. Kajian ini juga memberikan cadangan untuk menambahbaik pelaksanaan projek kerja kursus dalam mata pelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi RumahTangga) di sekolah dan cadangan untuk kajian lanjutan yang boleh dilakukan. 2010-10-16 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/10594/1/PERSEPSI_PELAJAR_TINGKATAN_DUA_TERHADAP_PELAKSANAAN_PROJEK_KERJA_KURSUS_DALAM_MATAPELAJARAN_KEMAHIRAN_HIDUP_BERSEPADU.pdf Mukhari, Abd. Wahid and Mohamed, Zawani (2010) Persepsi Pelajar Tingkatan Dua Terhadap Pelaksanaan Projek Kerja Kursus Dalam Matapelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi Rumah Tangga) Di Sekolah Daerah Manjung, Perak. Persepsi Pelajar Tingkatan Dua Terhadap Pelaksanaan Projek Kerja Kursus Dalam Matapelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi Rumah Tangga) Di Sekolah Daerah Manjung, Perak . pp. 1-10. (Unpublished) |
institution |
Universiti Teknologi Malaysia |
building |
UTM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Teknologi Malaysia |
content_source |
UTM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.utm.my/ |
language |
English |
topic |
L Education (General) |
spellingShingle |
L Education (General) Mukhari, Abd. Wahid Mohamed, Zawani Persepsi Pelajar Tingkatan Dua Terhadap Pelaksanaan Projek Kerja Kursus Dalam Matapelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi Rumah Tangga) Di Sekolah Daerah Manjung, Perak |
description |
Tujuan kajian ini adalah untuk mengenalpasti bagaimana persepsi pelajar terhadap pelaksanaan projek kerja kursus yang dijalankan dalam mata pelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi RumahTangga). Persepsi pelajar terhadap pelaksanaan projek kerja kursus ini ditinjau dari tiga aspek iaitu keupayaan diri, peruntukan masa dan aktiviti pembelajaran. Kajian deskriptif ini menggunakan soal selidik sebagai instrumen kajian. Seramai 196 orang pelajar Tingkatan Dua dari tiga buah sekolah menengah di Daerah Manjung, Perak yang terlibat dalam kajian ini. Dapatan kajian diproses menggunakan Statistical Packages for social Science (SPSS) versi 16.0 dan dapatan dinyatakan dalam bentuk kekerapan, peratusan dan min. Dapatan kajian ini menunjukkan persepsi responden terhadap projek kerja kursus adalah positif. Kajian ini juga memberikan cadangan untuk menambahbaik pelaksanaan projek kerja kursus dalam mata pelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi RumahTangga) di sekolah dan cadangan untuk kajian lanjutan yang boleh dilakukan. |
format |
Article |
author |
Mukhari, Abd. Wahid Mohamed, Zawani |
author_facet |
Mukhari, Abd. Wahid Mohamed, Zawani |
author_sort |
Mukhari, Abd. Wahid |
title |
Persepsi Pelajar Tingkatan Dua Terhadap Pelaksanaan Projek Kerja Kursus Dalam Matapelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi Rumah Tangga) Di Sekolah Daerah Manjung, Perak |
title_short |
Persepsi Pelajar Tingkatan Dua Terhadap Pelaksanaan Projek Kerja Kursus Dalam Matapelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi Rumah Tangga) Di Sekolah Daerah Manjung, Perak |
title_full |
Persepsi Pelajar Tingkatan Dua Terhadap Pelaksanaan Projek Kerja Kursus Dalam Matapelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi Rumah Tangga) Di Sekolah Daerah Manjung, Perak |
title_fullStr |
Persepsi Pelajar Tingkatan Dua Terhadap Pelaksanaan Projek Kerja Kursus Dalam Matapelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi Rumah Tangga) Di Sekolah Daerah Manjung, Perak |
title_full_unstemmed |
Persepsi Pelajar Tingkatan Dua Terhadap Pelaksanaan Projek Kerja Kursus Dalam Matapelajaran Kemahiran Hidup Bersepadu (Ekonomi Rumah Tangga) Di Sekolah Daerah Manjung, Perak |
title_sort |
persepsi pelajar tingkatan dua terhadap pelaksanaan projek kerja kursus dalam matapelajaran kemahiran hidup bersepadu (ekonomi rumah tangga) di sekolah daerah manjung, perak |
publishDate |
2010 |
url |
http://eprints.utm.my/id/eprint/10594/1/PERSEPSI_PELAJAR_TINGKATAN_DUA_TERHADAP_PELAKSANAAN_PROJEK_KERJA_KURSUS_DALAM_MATAPELAJARAN_KEMAHIRAN_HIDUP_BERSEPADU.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/10594/ |
_version_ |
1643645445012979712 |