Amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta di Kawasan Ulu Tiram, Johor

Amalan pengurusan perniagaan boleh dianggap sebagai aktiviti-aktiviti mengendalikan perniagaan dengan perancangan yang teliti dan teratur untuk menjayakan sesebuah perniagaan. Tujuan kajian dijalankan untuk mengenal pasti amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta....

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Mukhari , Abd. Wahid, Lee , Tsuey Ping
Format: Article
Language:English
Published: 2010
Subjects:
Online Access:http://eprints.utm.my/id/eprint/11375/1/Amalan_Pengurusan_Perniagaan_Di_Kalangan_Pengusaha_Servis_Dan_Membaiki_Kereta_Di_Kawasan_Ulu_Tiram.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/11375/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Teknologi Malaysia
Language: English
id my.utm.11375
record_format eprints
spelling my.utm.113752011-07-27T05:38:18Z http://eprints.utm.my/id/eprint/11375/ Amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta di Kawasan Ulu Tiram, Johor Mukhari , Abd. Wahid Lee , Tsuey Ping L Education (General) Amalan pengurusan perniagaan boleh dianggap sebagai aktiviti-aktiviti mengendalikan perniagaan dengan perancangan yang teliti dan teratur untuk menjayakan sesebuah perniagaan. Tujuan kajian dijalankan untuk mengenal pasti amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta. Aspek-aspek yang dikaji adalah terdiri daripada amalan pengurusan pelanggan, amalan pengurusan kewangan, amalan pengurusan sumber manusia dan amalan pengurusan bengkel. Kajian ini telah dilakukan di kawasan Ulu Tiram, Johor. Seramai 20 orang responden telah dipilih secara rawak untuk menjayakan kajian ini. Instrumen kajian yang digunakan di dalam kajian ini ialah sistem temu bual yang berstruktur dengan menggunakan set soal-selidik. Data-data yang diperolehi telah diproses dan dibuat analisis dengan menggunakan Microsoft Exel dan hasilnya dipersembahkan dalam bentuk jadual kekerapan dan peratusan. Hasil dapatan telah menunjukkan bahawa para responden yang telah mengamalkan amalan-amalan pengurusan perniagaan bagi aspek pengurusan pelanggan, pengurusan kewangan, pengurusan sumber manusia dan pengurusan bengkel dalam perniagaan servis dan membaiki kereta hanya pada tahap memuaskan. 2010-12-13 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/11375/1/Amalan_Pengurusan_Perniagaan_Di_Kalangan_Pengusaha_Servis_Dan_Membaiki_Kereta_Di_Kawasan_Ulu_Tiram.pdf Mukhari , Abd. Wahid and Lee , Tsuey Ping (2010) Amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta di Kawasan Ulu Tiram, Johor. - . pp. 1-9. (Unpublished)
institution Universiti Teknologi Malaysia
building UTM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Malaysia
content_source UTM Institutional Repository
url_provider http://eprints.utm.my/
language English
topic L Education (General)
spellingShingle L Education (General)
Mukhari , Abd. Wahid
Lee , Tsuey Ping
Amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta di Kawasan Ulu Tiram, Johor
description Amalan pengurusan perniagaan boleh dianggap sebagai aktiviti-aktiviti mengendalikan perniagaan dengan perancangan yang teliti dan teratur untuk menjayakan sesebuah perniagaan. Tujuan kajian dijalankan untuk mengenal pasti amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta. Aspek-aspek yang dikaji adalah terdiri daripada amalan pengurusan pelanggan, amalan pengurusan kewangan, amalan pengurusan sumber manusia dan amalan pengurusan bengkel. Kajian ini telah dilakukan di kawasan Ulu Tiram, Johor. Seramai 20 orang responden telah dipilih secara rawak untuk menjayakan kajian ini. Instrumen kajian yang digunakan di dalam kajian ini ialah sistem temu bual yang berstruktur dengan menggunakan set soal-selidik. Data-data yang diperolehi telah diproses dan dibuat analisis dengan menggunakan Microsoft Exel dan hasilnya dipersembahkan dalam bentuk jadual kekerapan dan peratusan. Hasil dapatan telah menunjukkan bahawa para responden yang telah mengamalkan amalan-amalan pengurusan perniagaan bagi aspek pengurusan pelanggan, pengurusan kewangan, pengurusan sumber manusia dan pengurusan bengkel dalam perniagaan servis dan membaiki kereta hanya pada tahap memuaskan.
format Article
author Mukhari , Abd. Wahid
Lee , Tsuey Ping
author_facet Mukhari , Abd. Wahid
Lee , Tsuey Ping
author_sort Mukhari , Abd. Wahid
title Amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta di Kawasan Ulu Tiram, Johor
title_short Amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta di Kawasan Ulu Tiram, Johor
title_full Amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta di Kawasan Ulu Tiram, Johor
title_fullStr Amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta di Kawasan Ulu Tiram, Johor
title_full_unstemmed Amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta di Kawasan Ulu Tiram, Johor
title_sort amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta di kawasan ulu tiram, johor
publishDate 2010
url http://eprints.utm.my/id/eprint/11375/1/Amalan_Pengurusan_Perniagaan_Di_Kalangan_Pengusaha_Servis_Dan_Membaiki_Kereta_Di_Kawasan_Ulu_Tiram.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/11375/
_version_ 1643645664204161024