Amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta di Kawasan Ulu Tiram, Johor
Amalan pengurusan perniagaan boleh dianggap sebagai aktiviti-aktiviti mengendalikan perniagaan dengan perancangan yang teliti dan teratur untuk menjayakan sesebuah perniagaan. Tujuan kajian dijalankan untuk mengenal pasti amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta....
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
2010
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/id/eprint/11375/1/Amalan_Pengurusan_Perniagaan_Di_Kalangan_Pengusaha_Servis_Dan_Membaiki_Kereta_Di_Kawasan_Ulu_Tiram.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/11375/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Teknologi Malaysia |
Language: | English |
id |
my.utm.11375 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.utm.113752011-07-27T05:38:18Z http://eprints.utm.my/id/eprint/11375/ Amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta di Kawasan Ulu Tiram, Johor Mukhari , Abd. Wahid Lee , Tsuey Ping L Education (General) Amalan pengurusan perniagaan boleh dianggap sebagai aktiviti-aktiviti mengendalikan perniagaan dengan perancangan yang teliti dan teratur untuk menjayakan sesebuah perniagaan. Tujuan kajian dijalankan untuk mengenal pasti amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta. Aspek-aspek yang dikaji adalah terdiri daripada amalan pengurusan pelanggan, amalan pengurusan kewangan, amalan pengurusan sumber manusia dan amalan pengurusan bengkel. Kajian ini telah dilakukan di kawasan Ulu Tiram, Johor. Seramai 20 orang responden telah dipilih secara rawak untuk menjayakan kajian ini. Instrumen kajian yang digunakan di dalam kajian ini ialah sistem temu bual yang berstruktur dengan menggunakan set soal-selidik. Data-data yang diperolehi telah diproses dan dibuat analisis dengan menggunakan Microsoft Exel dan hasilnya dipersembahkan dalam bentuk jadual kekerapan dan peratusan. Hasil dapatan telah menunjukkan bahawa para responden yang telah mengamalkan amalan-amalan pengurusan perniagaan bagi aspek pengurusan pelanggan, pengurusan kewangan, pengurusan sumber manusia dan pengurusan bengkel dalam perniagaan servis dan membaiki kereta hanya pada tahap memuaskan. 2010-12-13 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/11375/1/Amalan_Pengurusan_Perniagaan_Di_Kalangan_Pengusaha_Servis_Dan_Membaiki_Kereta_Di_Kawasan_Ulu_Tiram.pdf Mukhari , Abd. Wahid and Lee , Tsuey Ping (2010) Amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta di Kawasan Ulu Tiram, Johor. - . pp. 1-9. (Unpublished) |
institution |
Universiti Teknologi Malaysia |
building |
UTM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Teknologi Malaysia |
content_source |
UTM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.utm.my/ |
language |
English |
topic |
L Education (General) |
spellingShingle |
L Education (General) Mukhari , Abd. Wahid Lee , Tsuey Ping Amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta di Kawasan Ulu Tiram, Johor |
description |
Amalan pengurusan perniagaan boleh dianggap sebagai aktiviti-aktiviti mengendalikan perniagaan dengan perancangan yang teliti dan teratur untuk menjayakan sesebuah perniagaan. Tujuan kajian dijalankan untuk mengenal pasti amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta. Aspek-aspek yang dikaji adalah terdiri daripada amalan pengurusan pelanggan, amalan pengurusan kewangan, amalan pengurusan sumber manusia dan amalan pengurusan bengkel. Kajian ini telah dilakukan di kawasan Ulu Tiram, Johor. Seramai 20 orang responden telah dipilih secara rawak untuk menjayakan kajian ini. Instrumen kajian yang digunakan di dalam kajian ini ialah sistem temu bual yang berstruktur dengan menggunakan set soal-selidik. Data-data yang diperolehi telah diproses dan dibuat analisis dengan menggunakan Microsoft Exel dan hasilnya dipersembahkan dalam bentuk jadual kekerapan dan peratusan. Hasil dapatan telah menunjukkan bahawa para responden yang telah mengamalkan amalan-amalan pengurusan perniagaan bagi aspek pengurusan pelanggan, pengurusan kewangan, pengurusan sumber manusia dan pengurusan bengkel dalam perniagaan servis dan membaiki kereta hanya pada tahap memuaskan. |
format |
Article |
author |
Mukhari , Abd. Wahid Lee , Tsuey Ping |
author_facet |
Mukhari , Abd. Wahid Lee , Tsuey Ping |
author_sort |
Mukhari , Abd. Wahid |
title |
Amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta di Kawasan Ulu Tiram, Johor |
title_short |
Amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta di Kawasan Ulu Tiram, Johor |
title_full |
Amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta di Kawasan Ulu Tiram, Johor |
title_fullStr |
Amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta di Kawasan Ulu Tiram, Johor |
title_full_unstemmed |
Amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta di Kawasan Ulu Tiram, Johor |
title_sort |
amalan pengurusan perniagaan di kalangan pengusaha servis dan membaiki kereta di kawasan ulu tiram, johor |
publishDate |
2010 |
url |
http://eprints.utm.my/id/eprint/11375/1/Amalan_Pengurusan_Perniagaan_Di_Kalangan_Pengusaha_Servis_Dan_Membaiki_Kereta_Di_Kawasan_Ulu_Tiram.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/11375/ |
_version_ |
1643645664204161024 |