Kerangka konsep kemahiran proses sains asas prasekolah menerusi apps berdasarkan strategi pembelajaran kolaboratif dalam persekitaran autentik
Sempadan dan halangan yang wujud bagi setiap pelajar untuk mendalami maklumat yang disampaikan oleh guru adalah bergantung kepada strategi pengajaran yang diguna pakai serta peruntukan atau pengagihan sesuatu maklumat untuk disampaikan di dalam sesuatu masa. Setiap guru perlu peka terhadap persekita...
Saved in:
Main Authors: | , , |
---|---|
Format: | Conference or Workshop Item |
Language: | English |
Published: |
2014
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/id/eprint/61570/1/NoorAzeanAtan2014_KerangkaKonsepKemahiranProsesSainsAsasPrasekolah.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/61570/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Teknologi Malaysia |
Language: | English |
Summary: | Sempadan dan halangan yang wujud bagi setiap pelajar untuk mendalami maklumat yang disampaikan oleh guru adalah bergantung kepada strategi pengajaran yang diguna pakai serta peruntukan atau pengagihan sesuatu maklumat untuk disampaikan di dalam sesuatu masa. Setiap guru perlu peka terhadap persekitaran disekeliling mereka samada persekitaran secara semulajadi mahupun persekitaran yang wujud kesan daripada interaksi antara pelajar dan guru tersebut. Persekitaran semulajadi di sini bermaksud emosi dalaman bagi setiap pelajar atau guru yang pada kebiasaannya di bawa dari luar dan masuk ke dalam bilik darjah (Latham & Carr, 2012). Perkara ini mampu merosakkan sistem pembelajaran dan pengajaran (P&P) yang dirangka rapi oleh guru pada awalnya serta seterusnya berkemungkinan akan mendorong kepada permasalahan lain seperti salah faham konsep dan interpretasi. |
---|