Kerangka konsep kemahiran proses sains asas prasekolah menerusi apps berdasarkan strategi pembelajaran kolaboratif dalam persekitaran autentik

Sempadan dan halangan yang wujud bagi setiap pelajar untuk mendalami maklumat yang disampaikan oleh guru adalah bergantung kepada strategi pengajaran yang diguna pakai serta peruntukan atau pengagihan sesuatu maklumat untuk disampaikan di dalam sesuatu masa. Setiap guru perlu peka terhadap persekita...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Mohd. Yunos, Mohd. Amerul Akmal, Atan, Noor Azean, Abu Samah, Norazrena
Format: Conference or Workshop Item
Language:English
Published: 2014
Subjects:
Online Access:http://eprints.utm.my/id/eprint/61570/1/NoorAzeanAtan2014_KerangkaKonsepKemahiranProsesSainsAsasPrasekolah.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/61570/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Teknologi Malaysia
Language: English
id my.utm.61570
record_format eprints
spelling my.utm.615702017-04-26T03:43:03Z http://eprints.utm.my/id/eprint/61570/ Kerangka konsep kemahiran proses sains asas prasekolah menerusi apps berdasarkan strategi pembelajaran kolaboratif dalam persekitaran autentik Mohd. Yunos, Mohd. Amerul Akmal Atan, Noor Azean Abu Samah, Norazrena L Education (General) Sempadan dan halangan yang wujud bagi setiap pelajar untuk mendalami maklumat yang disampaikan oleh guru adalah bergantung kepada strategi pengajaran yang diguna pakai serta peruntukan atau pengagihan sesuatu maklumat untuk disampaikan di dalam sesuatu masa. Setiap guru perlu peka terhadap persekitaran disekeliling mereka samada persekitaran secara semulajadi mahupun persekitaran yang wujud kesan daripada interaksi antara pelajar dan guru tersebut. Persekitaran semulajadi di sini bermaksud emosi dalaman bagi setiap pelajar atau guru yang pada kebiasaannya di bawa dari luar dan masuk ke dalam bilik darjah (Latham & Carr, 2012). Perkara ini mampu merosakkan sistem pembelajaran dan pengajaran (P&P) yang dirangka rapi oleh guru pada awalnya serta seterusnya berkemungkinan akan mendorong kepada permasalahan lain seperti salah faham konsep dan interpretasi. 2014 Conference or Workshop Item PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/61570/1/NoorAzeanAtan2014_KerangkaKonsepKemahiranProsesSainsAsasPrasekolah.pdf Mohd. Yunos, Mohd. Amerul Akmal and Atan, Noor Azean and Abu Samah, Norazrena (2014) Kerangka konsep kemahiran proses sains asas prasekolah menerusi apps berdasarkan strategi pembelajaran kolaboratif dalam persekitaran autentik. In: 1st International Education Postgraduate Seminar 2014 (IEPS 2014), 23-24 Nov, 2014, Johor Bahru, Malaysia.
institution Universiti Teknologi Malaysia
building UTM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Malaysia
content_source UTM Institutional Repository
url_provider http://eprints.utm.my/
language English
topic L Education (General)
spellingShingle L Education (General)
Mohd. Yunos, Mohd. Amerul Akmal
Atan, Noor Azean
Abu Samah, Norazrena
Kerangka konsep kemahiran proses sains asas prasekolah menerusi apps berdasarkan strategi pembelajaran kolaboratif dalam persekitaran autentik
description Sempadan dan halangan yang wujud bagi setiap pelajar untuk mendalami maklumat yang disampaikan oleh guru adalah bergantung kepada strategi pengajaran yang diguna pakai serta peruntukan atau pengagihan sesuatu maklumat untuk disampaikan di dalam sesuatu masa. Setiap guru perlu peka terhadap persekitaran disekeliling mereka samada persekitaran secara semulajadi mahupun persekitaran yang wujud kesan daripada interaksi antara pelajar dan guru tersebut. Persekitaran semulajadi di sini bermaksud emosi dalaman bagi setiap pelajar atau guru yang pada kebiasaannya di bawa dari luar dan masuk ke dalam bilik darjah (Latham & Carr, 2012). Perkara ini mampu merosakkan sistem pembelajaran dan pengajaran (P&P) yang dirangka rapi oleh guru pada awalnya serta seterusnya berkemungkinan akan mendorong kepada permasalahan lain seperti salah faham konsep dan interpretasi.
format Conference or Workshop Item
author Mohd. Yunos, Mohd. Amerul Akmal
Atan, Noor Azean
Abu Samah, Norazrena
author_facet Mohd. Yunos, Mohd. Amerul Akmal
Atan, Noor Azean
Abu Samah, Norazrena
author_sort Mohd. Yunos, Mohd. Amerul Akmal
title Kerangka konsep kemahiran proses sains asas prasekolah menerusi apps berdasarkan strategi pembelajaran kolaboratif dalam persekitaran autentik
title_short Kerangka konsep kemahiran proses sains asas prasekolah menerusi apps berdasarkan strategi pembelajaran kolaboratif dalam persekitaran autentik
title_full Kerangka konsep kemahiran proses sains asas prasekolah menerusi apps berdasarkan strategi pembelajaran kolaboratif dalam persekitaran autentik
title_fullStr Kerangka konsep kemahiran proses sains asas prasekolah menerusi apps berdasarkan strategi pembelajaran kolaboratif dalam persekitaran autentik
title_full_unstemmed Kerangka konsep kemahiran proses sains asas prasekolah menerusi apps berdasarkan strategi pembelajaran kolaboratif dalam persekitaran autentik
title_sort kerangka konsep kemahiran proses sains asas prasekolah menerusi apps berdasarkan strategi pembelajaran kolaboratif dalam persekitaran autentik
publishDate 2014
url http://eprints.utm.my/id/eprint/61570/1/NoorAzeanAtan2014_KerangkaKonsepKemahiranProsesSainsAsasPrasekolah.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/61570/
_version_ 1643655205445697536