Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia
Pengkajian bidang pemasaran politik menitikberatkan pandangan dan persepsi rakyat daripada semua golongan.Di Malaysia, bilangan golongan belia semakin meningkat. Bagi tahun 2010, bilangan golongan belia terus meningkat kepada 11.65 iuta dengan membentuk 40.2 peratus daripada keseluruhan populasi Ma...
Saved in:
Main Authors: | , , |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Book Section |
Language: | English |
Published: |
Dewan Bahasa dan Pustaka
2012
|
Subjects: | |
Online Access: | http://repo.uum.edu.my/13945/1/r.PDF http://repo.uum.edu.my/13945/ http://lintas.uum.edu.my:8080/elmu/index.jsp?module=webopac-l&action=fullDisplayRetriever.jsp&szMaterialNo=0000794019 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Utara Malaysia |
Language: | English |
Summary: | Pengkajian bidang pemasaran politik menitikberatkan
pandangan dan persepsi rakyat daripada semua golongan.Di Malaysia, bilangan golongan belia semakin meningkat. Bagi tahun 2010, bilangan golongan belia terus meningkat kepada 11.65 iuta dengan membentuk 40.2 peratus daripada keseluruhan populasi Malaysia (Badaruiddin 2009; Jabatan Perangkaan Malaysia, 2010) Keadaan ini mencerminkan bilangan pengundi belia yang semakin bertambah.Oleh itu, persepsi mereka amatlah penting untuk dikaji sebagai satu usaha untuk memahami kehendak dan pandangan mereka. |
---|