Pemasaran politik dan kajian persepsi kerjaya dalam perkhidmatan awam dalam kalangan belia bukan Melayu di Semenanjung Malaysia

Pengkajian bidang pemasaran politik menitikberatkan pandangan dan persepsi rakyat daripada semua golongan.Di Malaysia, bilangan golongan belia semakin meningkat. Bagi tahun 2010, bilangan golongan belia terus meningkat kepada 11.65 iuta dengan membentuk 40.2 peratus daripada keseluruhan populasi Ma...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Mohamed, Ahmad Martadha, Sakdan, Mohd Fo'ad, Ahmad, Abdul Halim
Other Authors: Haron, Shireen
Format: Book Section
Language:English
Published: Dewan Bahasa dan Pustaka 2012
Subjects:
Online Access:http://repo.uum.edu.my/13945/1/r.PDF
http://repo.uum.edu.my/13945/
http://lintas.uum.edu.my:8080/elmu/index.jsp?module=webopac-l&action=fullDisplayRetriever.jsp&szMaterialNo=0000794019
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Utara Malaysia
Language: English
Description
Summary:Pengkajian bidang pemasaran politik menitikberatkan pandangan dan persepsi rakyat daripada semua golongan.Di Malaysia, bilangan golongan belia semakin meningkat. Bagi tahun 2010, bilangan golongan belia terus meningkat kepada 11.65 iuta dengan membentuk 40.2 peratus daripada keseluruhan populasi Malaysia (Badaruiddin 2009; Jabatan Perangkaan Malaysia, 2010) Keadaan ini mencerminkan bilangan pengundi belia yang semakin bertambah.Oleh itu, persepsi mereka amatlah penting untuk dikaji sebagai satu usaha untuk memahami kehendak dan pandangan mereka.