Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur

Pusat Transformasi Bandar (UTC) merupakan satu mekanisme yang menyediakan pelbagai perkhidmatan di bawah satu bumbung supaya mampu menyelesaikan urusan pelanggan dengan mudah. Kajian ini memeriksa tahap kepuasan pelanggan terhadap kualiti perkhidmatan Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai pusat...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Nadiah Hanani Abdul Jalil, Jalaluddin Abdul Malek, Er, Ah Choy
Format: Article
Language:English
Published: Faculty of Social Sciences and Humanities, UKM,Bangi 2015
Online Access:http://journalarticle.ukm.my/8897/1/15ok.geografia-jan15-nadiah3-edam.pdf
http://journalarticle.ukm.my/8897/
http://www.ukm.my/geografia/v2/index.php?cont=a&item=2&thn=2015&vol=11&issue=1&ver=loc
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Kebangsaan Malaysia
Language: English
id my-ukm.journal.8897
record_format eprints
spelling my-ukm.journal.88972016-12-14T06:48:21Z http://journalarticle.ukm.my/8897/ Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur Nadiah Hanani Abdul Jalil, Jalaluddin Abdul Malek, Er, Ah Choy Pusat Transformasi Bandar (UTC) merupakan satu mekanisme yang menyediakan pelbagai perkhidmatan di bawah satu bumbung supaya mampu menyelesaikan urusan pelanggan dengan mudah. Kajian ini memeriksa tahap kepuasan pelanggan terhadap kualiti perkhidmatan Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai pusat hentian setempat dan mengenalpasti masalah-masalah yang dihadapi pelanggan semasa menggunakan perkhidmatan UTC. Kajian ini merupakan kajian rintis di UTC Kuala Lumpur yang melibatkan persampelan mudah 40 responden yang merupakan pelanggan yang keluar daripada pintu utama bangunan UTC Kuala Lumpur. Pengukuran kepuasan pelanggan dilakukan menerusi aspek perkhidmatan kaunter hadapan, perkhidmatan pelanggan dan kemudahan asas serta perkhidmatan sokongan. Hasil kajian menunjukkan bahawa secara keseluruhannya kepuasan pelanggan adalah di tahap baik meskipun terdapat sedikit masalah seperti gangguan ulat tiket, kekurangan kemudahan di sesetengah jabatan yang menjadi tumpuan dan kemudahan lif yang kurang diselenggara dengan baik. Faculty of Social Sciences and Humanities, UKM,Bangi 2015-01 Article PeerReviewed application/pdf en http://journalarticle.ukm.my/8897/1/15ok.geografia-jan15-nadiah3-edam.pdf Nadiah Hanani Abdul Jalil, and Jalaluddin Abdul Malek, and Er, Ah Choy (2015) Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur. Geografia : Malaysian Journal of Society and Space, 11 (1). pp. 143-157. ISSN 2180-2491 http://www.ukm.my/geografia/v2/index.php?cont=a&item=2&thn=2015&vol=11&issue=1&ver=loc
institution Universiti Kebangsaan Malaysia
building Perpustakaan Tun Sri Lanang Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Kebangsaan Malaysia
content_source UKM Journal Article Repository
url_provider http://journalarticle.ukm.my/
language English
description Pusat Transformasi Bandar (UTC) merupakan satu mekanisme yang menyediakan pelbagai perkhidmatan di bawah satu bumbung supaya mampu menyelesaikan urusan pelanggan dengan mudah. Kajian ini memeriksa tahap kepuasan pelanggan terhadap kualiti perkhidmatan Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai pusat hentian setempat dan mengenalpasti masalah-masalah yang dihadapi pelanggan semasa menggunakan perkhidmatan UTC. Kajian ini merupakan kajian rintis di UTC Kuala Lumpur yang melibatkan persampelan mudah 40 responden yang merupakan pelanggan yang keluar daripada pintu utama bangunan UTC Kuala Lumpur. Pengukuran kepuasan pelanggan dilakukan menerusi aspek perkhidmatan kaunter hadapan, perkhidmatan pelanggan dan kemudahan asas serta perkhidmatan sokongan. Hasil kajian menunjukkan bahawa secara keseluruhannya kepuasan pelanggan adalah di tahap baik meskipun terdapat sedikit masalah seperti gangguan ulat tiket, kekurangan kemudahan di sesetengah jabatan yang menjadi tumpuan dan kemudahan lif yang kurang diselenggara dengan baik.
format Article
author Nadiah Hanani Abdul Jalil,
Jalaluddin Abdul Malek,
Er, Ah Choy
spellingShingle Nadiah Hanani Abdul Jalil,
Jalaluddin Abdul Malek,
Er, Ah Choy
Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur
author_facet Nadiah Hanani Abdul Jalil,
Jalaluddin Abdul Malek,
Er, Ah Choy
author_sort Nadiah Hanani Abdul Jalil,
title Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur
title_short Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur
title_full Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur
title_fullStr Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur
title_full_unstemmed Pusat Transformasi Bandar (UTC) sebagai Pusat Hentian Setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan UTC Kuala Lumpur
title_sort pusat transformasi bandar (utc) sebagai pusat hentian setempat: kajian kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan utc kuala lumpur
publisher Faculty of Social Sciences and Humanities, UKM,Bangi
publishDate 2015
url http://journalarticle.ukm.my/8897/1/15ok.geografia-jan15-nadiah3-edam.pdf
http://journalarticle.ukm.my/8897/
http://www.ukm.my/geografia/v2/index.php?cont=a&item=2&thn=2015&vol=11&issue=1&ver=loc
_version_ 1643737605504761856