Kejayaan media sosial dalam industri perniagaan: konteks perniagaan viral menuju era IR 4.0 / Zaidatulhusna Mohd Isnani, Norhaniza Md Akhir and YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu Tengku Sulaiman

Kejayaan kuasa media sosial dalam industri perniagaan, terutama dalam era IR 4.0, tidak boleh dinafikan. Dari pemasaran digital yang berkesan hingga interaksi langsung dengan pelanggan, media sosial menawarkan pelbagai peluang untuk pertumbuhan dan kejayaan perniagaan. Penggunaan big data dan alat a...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Mohd Isnani, Zaidatulhusna, Md Akhir, Norhaniza, Tengku Sulaiman, YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu
Format: Article
Language:English
Published: Universiti Teknologi MARA, Negeri Sembilan 2024
Subjects:
Online Access:https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/104627/1/104627.pdf
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/104627/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Teknologi Mara
Language: English
id my.uitm.ir.104627
record_format eprints
spelling my.uitm.ir.1046272024-10-08T23:30:56Z https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/104627/ Kejayaan media sosial dalam industri perniagaan: konteks perniagaan viral menuju era IR 4.0 / Zaidatulhusna Mohd Isnani, Norhaniza Md Akhir and YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu Tengku Sulaiman Mohd Isnani, Zaidatulhusna Md Akhir, Norhaniza Tengku Sulaiman, YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu HD Industries. Land use. Labor Kejayaan kuasa media sosial dalam industri perniagaan, terutama dalam era IR 4.0, tidak boleh dinafikan. Dari pemasaran digital yang berkesan hingga interaksi langsung dengan pelanggan, media sosial menawarkan pelbagai peluang untuk pertumbuhan dan kejayaan perniagaan. Penggunaan big data dan alat atau sistem analitik dapat membantu perniagaan membuat keputusan yang lebih baik, sementara pemasaran influencer dan e-dagang melalui media sosial menyediakan saluran baru untuk penjanaan pendapatan yang lebih meluas. Dengan pendekatan yang strategik dan inovatif, perniagaan boleh memanfaatkan sepenuhnya potensi media sosial untuk mencapai kejayaan dalam dunia digital yang semakin kompetitif ini. Oleh itu, dengan kemunculan era Revolusi Industri 4.0 (IR4.0), kita menyaksikan fenomena baru yang membawa kepada peralihan model perniagaan ke arah penggunaan teknologi canggih seperti kecerdasan buatan (AI), Internet Pelbagai Benda (IoT), dan big data. Universiti Teknologi MARA, Negeri Sembilan 2024 Article PeerReviewed text en https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/104627/1/104627.pdf Kejayaan media sosial dalam industri perniagaan: konteks perniagaan viral menuju era IR 4.0 / Zaidatulhusna Mohd Isnani, Norhaniza Md Akhir and YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu Tengku Sulaiman. (2024) ASPIRASI FPP <https://ir.uitm.edu.my/view/publication/ASPIRASI_FPP/>. ISSN 2735-0525
institution Universiti Teknologi Mara
building Tun Abdul Razak Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Mara
content_source UiTM Institutional Repository
url_provider http://ir.uitm.edu.my/
language English
topic HD Industries. Land use. Labor
spellingShingle HD Industries. Land use. Labor
Mohd Isnani, Zaidatulhusna
Md Akhir, Norhaniza
Tengku Sulaiman, YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu
Kejayaan media sosial dalam industri perniagaan: konteks perniagaan viral menuju era IR 4.0 / Zaidatulhusna Mohd Isnani, Norhaniza Md Akhir and YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu Tengku Sulaiman
description Kejayaan kuasa media sosial dalam industri perniagaan, terutama dalam era IR 4.0, tidak boleh dinafikan. Dari pemasaran digital yang berkesan hingga interaksi langsung dengan pelanggan, media sosial menawarkan pelbagai peluang untuk pertumbuhan dan kejayaan perniagaan. Penggunaan big data dan alat atau sistem analitik dapat membantu perniagaan membuat keputusan yang lebih baik, sementara pemasaran influencer dan e-dagang melalui media sosial menyediakan saluran baru untuk penjanaan pendapatan yang lebih meluas. Dengan pendekatan yang strategik dan inovatif, perniagaan boleh memanfaatkan sepenuhnya potensi media sosial untuk mencapai kejayaan dalam dunia digital yang semakin kompetitif ini. Oleh itu, dengan kemunculan era Revolusi Industri 4.0 (IR4.0), kita menyaksikan fenomena baru yang membawa kepada peralihan model perniagaan ke arah penggunaan teknologi canggih seperti kecerdasan buatan (AI), Internet Pelbagai Benda (IoT), dan big data.
format Article
author Mohd Isnani, Zaidatulhusna
Md Akhir, Norhaniza
Tengku Sulaiman, YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu
author_facet Mohd Isnani, Zaidatulhusna
Md Akhir, Norhaniza
Tengku Sulaiman, YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu
author_sort Mohd Isnani, Zaidatulhusna
title Kejayaan media sosial dalam industri perniagaan: konteks perniagaan viral menuju era IR 4.0 / Zaidatulhusna Mohd Isnani, Norhaniza Md Akhir and YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu Tengku Sulaiman
title_short Kejayaan media sosial dalam industri perniagaan: konteks perniagaan viral menuju era IR 4.0 / Zaidatulhusna Mohd Isnani, Norhaniza Md Akhir and YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu Tengku Sulaiman
title_full Kejayaan media sosial dalam industri perniagaan: konteks perniagaan viral menuju era IR 4.0 / Zaidatulhusna Mohd Isnani, Norhaniza Md Akhir and YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu Tengku Sulaiman
title_fullStr Kejayaan media sosial dalam industri perniagaan: konteks perniagaan viral menuju era IR 4.0 / Zaidatulhusna Mohd Isnani, Norhaniza Md Akhir and YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu Tengku Sulaiman
title_full_unstemmed Kejayaan media sosial dalam industri perniagaan: konteks perniagaan viral menuju era IR 4.0 / Zaidatulhusna Mohd Isnani, Norhaniza Md Akhir and YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu Tengku Sulaiman
title_sort kejayaan media sosial dalam industri perniagaan: konteks perniagaan viral menuju era ir 4.0 / zaidatulhusna mohd isnani, norhaniza md akhir and ym tengku sharifeleani ratul maknu tengku sulaiman
publisher Universiti Teknologi MARA, Negeri Sembilan
publishDate 2024
url https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/104627/1/104627.pdf
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/104627/
_version_ 1814058587565064192