Kejayaan media sosial dalam industri perniagaan: konteks perniagaan viral menuju era IR 4.0 / Zaidatulhusna Mohd Isnani, Norhaniza Md Akhir and YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu Tengku Sulaiman
Kejayaan kuasa media sosial dalam industri perniagaan, terutama dalam era IR 4.0, tidak boleh dinafikan. Dari pemasaran digital yang berkesan hingga interaksi langsung dengan pelanggan, media sosial menawarkan pelbagai peluang untuk pertumbuhan dan kejayaan perniagaan. Penggunaan big data dan alat a...
Saved in:
Main Authors: | , , |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Universiti Teknologi MARA, Negeri Sembilan
2024
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/104627/1/104627.pdf https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/104627/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Teknologi Mara |
Language: | English |
id |
my.uitm.ir.104627 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.uitm.ir.1046272024-10-08T23:30:56Z https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/104627/ Kejayaan media sosial dalam industri perniagaan: konteks perniagaan viral menuju era IR 4.0 / Zaidatulhusna Mohd Isnani, Norhaniza Md Akhir and YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu Tengku Sulaiman Mohd Isnani, Zaidatulhusna Md Akhir, Norhaniza Tengku Sulaiman, YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu HD Industries. Land use. Labor Kejayaan kuasa media sosial dalam industri perniagaan, terutama dalam era IR 4.0, tidak boleh dinafikan. Dari pemasaran digital yang berkesan hingga interaksi langsung dengan pelanggan, media sosial menawarkan pelbagai peluang untuk pertumbuhan dan kejayaan perniagaan. Penggunaan big data dan alat atau sistem analitik dapat membantu perniagaan membuat keputusan yang lebih baik, sementara pemasaran influencer dan e-dagang melalui media sosial menyediakan saluran baru untuk penjanaan pendapatan yang lebih meluas. Dengan pendekatan yang strategik dan inovatif, perniagaan boleh memanfaatkan sepenuhnya potensi media sosial untuk mencapai kejayaan dalam dunia digital yang semakin kompetitif ini. Oleh itu, dengan kemunculan era Revolusi Industri 4.0 (IR4.0), kita menyaksikan fenomena baru yang membawa kepada peralihan model perniagaan ke arah penggunaan teknologi canggih seperti kecerdasan buatan (AI), Internet Pelbagai Benda (IoT), dan big data. Universiti Teknologi MARA, Negeri Sembilan 2024 Article PeerReviewed text en https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/104627/1/104627.pdf Kejayaan media sosial dalam industri perniagaan: konteks perniagaan viral menuju era IR 4.0 / Zaidatulhusna Mohd Isnani, Norhaniza Md Akhir and YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu Tengku Sulaiman. (2024) ASPIRASI FPP <https://ir.uitm.edu.my/view/publication/ASPIRASI_FPP/>. ISSN 2735-0525 |
institution |
Universiti Teknologi Mara |
building |
Tun Abdul Razak Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Teknologi Mara |
content_source |
UiTM Institutional Repository |
url_provider |
http://ir.uitm.edu.my/ |
language |
English |
topic |
HD Industries. Land use. Labor |
spellingShingle |
HD Industries. Land use. Labor Mohd Isnani, Zaidatulhusna Md Akhir, Norhaniza Tengku Sulaiman, YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu Kejayaan media sosial dalam industri perniagaan: konteks perniagaan viral menuju era IR 4.0 / Zaidatulhusna Mohd Isnani, Norhaniza Md Akhir and YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu Tengku Sulaiman |
description |
Kejayaan kuasa media sosial dalam industri perniagaan, terutama dalam era IR 4.0, tidak boleh dinafikan. Dari pemasaran digital yang berkesan hingga interaksi langsung dengan pelanggan, media sosial menawarkan pelbagai peluang untuk pertumbuhan dan kejayaan perniagaan. Penggunaan big data dan alat atau sistem analitik dapat membantu perniagaan membuat keputusan yang lebih baik, sementara pemasaran influencer dan e-dagang melalui media sosial menyediakan saluran baru untuk penjanaan pendapatan yang lebih meluas. Dengan pendekatan yang strategik dan inovatif, perniagaan boleh memanfaatkan sepenuhnya potensi media sosial untuk mencapai kejayaan dalam dunia digital yang semakin kompetitif ini. Oleh itu, dengan kemunculan era Revolusi Industri 4.0 (IR4.0), kita menyaksikan fenomena baru yang membawa kepada peralihan model perniagaan ke arah penggunaan teknologi canggih seperti kecerdasan buatan (AI), Internet Pelbagai Benda (IoT), dan big data. |
format |
Article |
author |
Mohd Isnani, Zaidatulhusna Md Akhir, Norhaniza Tengku Sulaiman, YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu |
author_facet |
Mohd Isnani, Zaidatulhusna Md Akhir, Norhaniza Tengku Sulaiman, YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu |
author_sort |
Mohd Isnani, Zaidatulhusna |
title |
Kejayaan media sosial dalam industri perniagaan: konteks perniagaan viral menuju era IR 4.0 / Zaidatulhusna Mohd Isnani, Norhaniza Md Akhir and YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu Tengku Sulaiman |
title_short |
Kejayaan media sosial dalam industri perniagaan: konteks perniagaan viral menuju era IR 4.0 / Zaidatulhusna Mohd Isnani, Norhaniza Md Akhir and YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu Tengku Sulaiman |
title_full |
Kejayaan media sosial dalam industri perniagaan: konteks perniagaan viral menuju era IR 4.0 / Zaidatulhusna Mohd Isnani, Norhaniza Md Akhir and YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu Tengku Sulaiman |
title_fullStr |
Kejayaan media sosial dalam industri perniagaan: konteks perniagaan viral menuju era IR 4.0 / Zaidatulhusna Mohd Isnani, Norhaniza Md Akhir and YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu Tengku Sulaiman |
title_full_unstemmed |
Kejayaan media sosial dalam industri perniagaan: konteks perniagaan viral menuju era IR 4.0 / Zaidatulhusna Mohd Isnani, Norhaniza Md Akhir and YM Tengku Sharifeleani Ratul Maknu Tengku Sulaiman |
title_sort |
kejayaan media sosial dalam industri perniagaan: konteks perniagaan viral menuju era ir 4.0 / zaidatulhusna mohd isnani, norhaniza md akhir and ym tengku sharifeleani ratul maknu tengku sulaiman |
publisher |
Universiti Teknologi MARA, Negeri Sembilan |
publishDate |
2024 |
url |
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/104627/1/104627.pdf https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/104627/ |
_version_ |
1814058587565064192 |