The paradox of information : media sosial vs media massa / Mohd Fauzi Abdullah and Muhammad Izuan Azizan
Penulisan ini membincangkan berkaitan tentang penggunaan laman sosial dan media massa yang boleh memberikan pelbagai kemudahan dan kebaikan kepada pengguna. Namun, sebaliknya apa yang terjadi hari ini laman sosial dan media massa semakin hilang imej sebagai pemberi fakta yang tepat akibat daripada k...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Faculty of Information Management
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/14116/1/AJ_MOHD%20FAUZI%20ABDULLAH%20TINTA%2015.pdf http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/14116/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Teknologi Mara |
Language: | English |
id |
my.uitm.ir.14116 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.uitm.ir.141162016-06-29T07:57:37Z http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/14116/ The paradox of information : media sosial vs media massa / Mohd Fauzi Abdullah and Muhammad Izuan Azizan Abdullah, Mohd Fauzi Azizan, Muhammad Izuana Communication. Mass media Moral and ethical aspects Mass media and peace Penulisan ini membincangkan berkaitan tentang penggunaan laman sosial dan media massa yang boleh memberikan pelbagai kemudahan dan kebaikan kepada pengguna. Namun, sebaliknya apa yang terjadi hari ini laman sosial dan media massa semakin hilang imej sebagai pemberi fakta yang tepat akibat daripada keghairahan pengguna mengejar berita hangat tanpa mengetahui ketepatan sesuatu maklumat tersebut. Faculty of Information Management 2015 Article PeerReviewed text en http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/14116/1/AJ_MOHD%20FAUZI%20ABDULLAH%20TINTA%2015.pdf Abdullah, Mohd Fauzi and Azizan, Muhammad Izuana (2015) The paradox of information : media sosial vs media massa / Mohd Fauzi Abdullah and Muhammad Izuan Azizan. TINTA, 24 (5). pp. 95-107. ISSN 0127-5100 |
institution |
Universiti Teknologi Mara |
building |
Tun Abdul Razak Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Teknologi Mara |
content_source |
UiTM Institutional Repository |
url_provider |
http://ir.uitm.edu.my/ |
language |
English |
topic |
Communication. Mass media Moral and ethical aspects Mass media and peace |
spellingShingle |
Communication. Mass media Moral and ethical aspects Mass media and peace Abdullah, Mohd Fauzi Azizan, Muhammad Izuana The paradox of information : media sosial vs media massa / Mohd Fauzi Abdullah and Muhammad Izuan Azizan |
description |
Penulisan ini membincangkan berkaitan tentang penggunaan laman sosial dan media massa yang boleh memberikan pelbagai kemudahan dan kebaikan kepada pengguna. Namun, sebaliknya apa yang terjadi hari ini laman sosial dan media massa semakin hilang imej sebagai pemberi fakta yang tepat akibat daripada keghairahan pengguna mengejar berita hangat tanpa mengetahui ketepatan sesuatu maklumat tersebut. |
format |
Article |
author |
Abdullah, Mohd Fauzi Azizan, Muhammad Izuana |
author_facet |
Abdullah, Mohd Fauzi Azizan, Muhammad Izuana |
author_sort |
Abdullah, Mohd Fauzi |
title |
The paradox of information : media sosial vs media massa / Mohd Fauzi Abdullah and Muhammad Izuan Azizan |
title_short |
The paradox of information : media sosial vs media massa / Mohd Fauzi Abdullah and Muhammad Izuan Azizan |
title_full |
The paradox of information : media sosial vs media massa / Mohd Fauzi Abdullah and Muhammad Izuan Azizan |
title_fullStr |
The paradox of information : media sosial vs media massa / Mohd Fauzi Abdullah and Muhammad Izuan Azizan |
title_full_unstemmed |
The paradox of information : media sosial vs media massa / Mohd Fauzi Abdullah and Muhammad Izuan Azizan |
title_sort |
paradox of information : media sosial vs media massa / mohd fauzi abdullah and muhammad izuan azizan |
publisher |
Faculty of Information Management |
publishDate |
2015 |
url |
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/14116/1/AJ_MOHD%20FAUZI%20ABDULLAH%20TINTA%2015.pdf http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/14116/ |
_version_ |
1685648473905430528 |