The paradox of information : media sosial vs media massa / Mohd Fauzi Abdullah and Muhammad Izuan Azizan

Penulisan ini membincangkan berkaitan tentang penggunaan laman sosial dan media massa yang boleh memberikan pelbagai kemudahan dan kebaikan kepada pengguna. Namun, sebaliknya apa yang terjadi hari ini laman sosial dan media massa semakin hilang imej sebagai pemberi fakta yang tepat akibat daripada k...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Abdullah, Mohd Fauzi, Azizan, Muhammad Izuana
Format: Article
Language:English
Published: Faculty of Information Management 2015
Subjects:
Online Access:http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/14116/1/AJ_MOHD%20FAUZI%20ABDULLAH%20TINTA%2015.pdf
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/14116/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Teknologi Mara
Language: English
id my.uitm.ir.14116
record_format eprints
spelling my.uitm.ir.141162016-06-29T07:57:37Z http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/14116/ The paradox of information : media sosial vs media massa / Mohd Fauzi Abdullah and Muhammad Izuan Azizan Abdullah, Mohd Fauzi Azizan, Muhammad Izuana Communication. Mass media Moral and ethical aspects Mass media and peace Penulisan ini membincangkan berkaitan tentang penggunaan laman sosial dan media massa yang boleh memberikan pelbagai kemudahan dan kebaikan kepada pengguna. Namun, sebaliknya apa yang terjadi hari ini laman sosial dan media massa semakin hilang imej sebagai pemberi fakta yang tepat akibat daripada keghairahan pengguna mengejar berita hangat tanpa mengetahui ketepatan sesuatu maklumat tersebut. Faculty of Information Management 2015 Article PeerReviewed text en http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/14116/1/AJ_MOHD%20FAUZI%20ABDULLAH%20TINTA%2015.pdf Abdullah, Mohd Fauzi and Azizan, Muhammad Izuana (2015) The paradox of information : media sosial vs media massa / Mohd Fauzi Abdullah and Muhammad Izuan Azizan. TINTA, 24 (5). pp. 95-107. ISSN 0127-5100
institution Universiti Teknologi Mara
building Tun Abdul Razak Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Mara
content_source UiTM Institutional Repository
url_provider http://ir.uitm.edu.my/
language English
topic Communication. Mass media
Moral and ethical aspects
Mass media and peace
spellingShingle Communication. Mass media
Moral and ethical aspects
Mass media and peace
Abdullah, Mohd Fauzi
Azizan, Muhammad Izuana
The paradox of information : media sosial vs media massa / Mohd Fauzi Abdullah and Muhammad Izuan Azizan
description Penulisan ini membincangkan berkaitan tentang penggunaan laman sosial dan media massa yang boleh memberikan pelbagai kemudahan dan kebaikan kepada pengguna. Namun, sebaliknya apa yang terjadi hari ini laman sosial dan media massa semakin hilang imej sebagai pemberi fakta yang tepat akibat daripada keghairahan pengguna mengejar berita hangat tanpa mengetahui ketepatan sesuatu maklumat tersebut.
format Article
author Abdullah, Mohd Fauzi
Azizan, Muhammad Izuana
author_facet Abdullah, Mohd Fauzi
Azizan, Muhammad Izuana
author_sort Abdullah, Mohd Fauzi
title The paradox of information : media sosial vs media massa / Mohd Fauzi Abdullah and Muhammad Izuan Azizan
title_short The paradox of information : media sosial vs media massa / Mohd Fauzi Abdullah and Muhammad Izuan Azizan
title_full The paradox of information : media sosial vs media massa / Mohd Fauzi Abdullah and Muhammad Izuan Azizan
title_fullStr The paradox of information : media sosial vs media massa / Mohd Fauzi Abdullah and Muhammad Izuan Azizan
title_full_unstemmed The paradox of information : media sosial vs media massa / Mohd Fauzi Abdullah and Muhammad Izuan Azizan
title_sort paradox of information : media sosial vs media massa / mohd fauzi abdullah and muhammad izuan azizan
publisher Faculty of Information Management
publishDate 2015
url http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/14116/1/AJ_MOHD%20FAUZI%20ABDULLAH%20TINTA%2015.pdf
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/14116/
_version_ 1685648473905430528