Rangsangan pembelajaran terhadap prestasi akademik pelajar di UiTM Kampus Arau / Hamidah Jaafar Sidek

Kertas ini bertujuan untuk mengenal pasti rangsangan pembelajaran dan hubungannya dengan prestasi akademik pelajar. Inventori Stall Pembelajaran (Dunn, Dunn dan Price, 1978) yang telah diubahsuai telah diberikan kepada satu sampel rawak berstrata seramai 339 pelajar diploma daripada pelbagai program...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Jaafar Sidek, Hamidah
Format: Article
Language:English
Published: Universiti Teknologi MARA, Perlis 2003
Subjects:
Online Access:http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/14714/1/AJ_HAMIDAH%20JAAFAR%20SIDEK%20JI%2003.pdf
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/14714/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Teknologi Mara
Language: English
id my.uitm.ir.14714
record_format eprints
spelling my.uitm.ir.147142016-09-20T05:39:35Z http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/14714/ Rangsangan pembelajaran terhadap prestasi akademik pelajar di UiTM Kampus Arau / Hamidah Jaafar Sidek Jaafar Sidek, Hamidah Educational psychology Perlis Kertas ini bertujuan untuk mengenal pasti rangsangan pembelajaran dan hubungannya dengan prestasi akademik pelajar. Inventori Stall Pembelajaran (Dunn, Dunn dan Price, 1978) yang telah diubahsuai telah diberikan kepada satu sampel rawak berstrata seramai 339 pelajar diploma daripada pelbagai program di UiTM Kampus Arau. Dapatan kajian menunjukkan terdapat perbezaan yang signifikan di antara pelajar lelaki dan perempuan di dalam rangsangan persekitaran danfizikal. Data juga menunjukkan bahawa terdapat korelasi yang lemah di antara rangsangan emosi dengan pencapaian akademik pelajar. Universiti Teknologi MARA, Perlis 2003 Article PeerReviewed text en http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/14714/1/AJ_HAMIDAH%20JAAFAR%20SIDEK%20JI%2003.pdf Jaafar Sidek, Hamidah (2003) Rangsangan pembelajaran terhadap prestasi akademik pelajar di UiTM Kampus Arau / Hamidah Jaafar Sidek. Jurnal Intelek, 1. pp. 127-141. ISSN 2231-7716
institution Universiti Teknologi Mara
building Tun Abdul Razak Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Mara
content_source UiTM Institutional Repository
url_provider http://ir.uitm.edu.my/
language English
topic Educational psychology
Perlis
spellingShingle Educational psychology
Perlis
Jaafar Sidek, Hamidah
Rangsangan pembelajaran terhadap prestasi akademik pelajar di UiTM Kampus Arau / Hamidah Jaafar Sidek
description Kertas ini bertujuan untuk mengenal pasti rangsangan pembelajaran dan hubungannya dengan prestasi akademik pelajar. Inventori Stall Pembelajaran (Dunn, Dunn dan Price, 1978) yang telah diubahsuai telah diberikan kepada satu sampel rawak berstrata seramai 339 pelajar diploma daripada pelbagai program di UiTM Kampus Arau. Dapatan kajian menunjukkan terdapat perbezaan yang signifikan di antara pelajar lelaki dan perempuan di dalam rangsangan persekitaran danfizikal. Data juga menunjukkan bahawa terdapat korelasi yang lemah di antara rangsangan emosi dengan pencapaian akademik pelajar.
format Article
author Jaafar Sidek, Hamidah
author_facet Jaafar Sidek, Hamidah
author_sort Jaafar Sidek, Hamidah
title Rangsangan pembelajaran terhadap prestasi akademik pelajar di UiTM Kampus Arau / Hamidah Jaafar Sidek
title_short Rangsangan pembelajaran terhadap prestasi akademik pelajar di UiTM Kampus Arau / Hamidah Jaafar Sidek
title_full Rangsangan pembelajaran terhadap prestasi akademik pelajar di UiTM Kampus Arau / Hamidah Jaafar Sidek
title_fullStr Rangsangan pembelajaran terhadap prestasi akademik pelajar di UiTM Kampus Arau / Hamidah Jaafar Sidek
title_full_unstemmed Rangsangan pembelajaran terhadap prestasi akademik pelajar di UiTM Kampus Arau / Hamidah Jaafar Sidek
title_sort rangsangan pembelajaran terhadap prestasi akademik pelajar di uitm kampus arau / hamidah jaafar sidek
publisher Universiti Teknologi MARA, Perlis
publishDate 2003
url http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/14714/1/AJ_HAMIDAH%20JAAFAR%20SIDEK%20JI%2003.pdf
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/14714/
_version_ 1685648559043510272