The burnout level among Faculty of Education / Nor Fazanne Muhammad Ismail
Kajian ini dilakukan untuk mengenalpasti tahap 'burnout' di kalangan pelajar semester 5 Fakulti Pendidikan UiTM Shah Alam Kampus Seksyen 17. Kajian ini melibatkan analisis 26 item soal selidik yang di jawab oleh 45 orang pelajar semester 5 daripada tiga kumpulan yang berbeza dalam Fakulti...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Student Project |
Language: | English |
Published: |
Faculty of Education
2014
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15356/1/PPb_NOR%20FAZANNE%20MUHAMMAD%20ISMAIL%20ED%2014_5.pdf https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15356/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Teknologi Mara |
Language: | English |
id |
my.uitm.ir.15356 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.uitm.ir.153562022-12-15T03:50:25Z https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15356/ The burnout level among Faculty of Education / Nor Fazanne Muhammad Ismail Muhammad Ismail, Nor Fazanne Educational psychology Psychology School life. Student manners and customs. Students Kajian ini dilakukan untuk mengenalpasti tahap 'burnout' di kalangan pelajar semester 5 Fakulti Pendidikan UiTM Shah Alam Kampus Seksyen 17. Kajian ini melibatkan analisis 26 item soal selidik yang di jawab oleh 45 orang pelajar semester 5 daripada tiga kumpulan yang berbeza dalam Fakulti Pendidikan Kampus Seksyen 17, Shah Alam, Selangor. Tiga kumpulan tersebut adalah ED226 Pendidikan Jasmani dan Kesihatan, ED229 Pendidikan Matematik dan ED230 Pendidikan Kimia. Penyelidikan ini akan menentukan tahap "burnout' di kalangan 45 pelajar berdasarkan jantina (lelaki dan perempuan). Kajian ini juga membandingkan tahap 'burnout' pelajar terhadap program yang diambil oleh 45 orang pelajar tersebut. Seterusnya, kajian ini turut mengkaji tahap 'burnout' terhadap jumlah tahun pembelajaran yang bermula setelah Sijil Pelajaran Malaysia. Semua data kuantitatif dianalisis menggunakan perisian SPSS. Hasil kajian menunjukkan hubungan yang negatif antara tahap "emotional exhaustion" dan "reduce personal accomplishment" serta hubungan postif antara tahap " depersonalization" pelajar dan keputusan purata markah keseluruhan CGPA. Faculty of Education 2014 Student Project NonPeerReviewed text en https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15356/1/PPb_NOR%20FAZANNE%20MUHAMMAD%20ISMAIL%20ED%2014_5.pdf The burnout level among Faculty of Education / Nor Fazanne Muhammad Ismail. (2014) [Student Project] (Unpublished) |
institution |
Universiti Teknologi Mara |
building |
Tun Abdul Razak Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Teknologi Mara |
content_source |
UiTM Institutional Repository |
url_provider |
http://ir.uitm.edu.my/ |
language |
English |
topic |
Educational psychology Psychology School life. Student manners and customs. Students |
spellingShingle |
Educational psychology Psychology School life. Student manners and customs. Students Muhammad Ismail, Nor Fazanne The burnout level among Faculty of Education / Nor Fazanne Muhammad Ismail |
description |
Kajian ini dilakukan untuk mengenalpasti tahap 'burnout' di kalangan pelajar semester 5 Fakulti Pendidikan UiTM Shah Alam Kampus Seksyen 17. Kajian ini melibatkan analisis 26 item soal selidik yang di jawab oleh 45 orang pelajar semester 5 daripada tiga kumpulan yang berbeza dalam Fakulti Pendidikan Kampus Seksyen 17, Shah Alam, Selangor. Tiga kumpulan tersebut adalah ED226 Pendidikan Jasmani dan Kesihatan, ED229 Pendidikan Matematik dan ED230 Pendidikan Kimia. Penyelidikan ini akan menentukan tahap "burnout' di kalangan 45 pelajar berdasarkan jantina (lelaki dan perempuan). Kajian ini juga membandingkan tahap 'burnout' pelajar terhadap program yang diambil oleh 45 orang pelajar tersebut. Seterusnya, kajian ini turut mengkaji tahap 'burnout' terhadap jumlah tahun pembelajaran yang bermula setelah Sijil Pelajaran Malaysia. Semua data kuantitatif dianalisis menggunakan perisian SPSS. Hasil kajian menunjukkan hubungan yang negatif antara tahap "emotional exhaustion" dan "reduce personal accomplishment" serta hubungan postif antara tahap " depersonalization" pelajar dan keputusan purata markah keseluruhan CGPA. |
format |
Student Project |
author |
Muhammad Ismail, Nor Fazanne |
author_facet |
Muhammad Ismail, Nor Fazanne |
author_sort |
Muhammad Ismail, Nor Fazanne |
title |
The burnout level among Faculty of Education / Nor Fazanne Muhammad Ismail |
title_short |
The burnout level among Faculty of Education / Nor Fazanne Muhammad Ismail |
title_full |
The burnout level among Faculty of Education / Nor Fazanne Muhammad Ismail |
title_fullStr |
The burnout level among Faculty of Education / Nor Fazanne Muhammad Ismail |
title_full_unstemmed |
The burnout level among Faculty of Education / Nor Fazanne Muhammad Ismail |
title_sort |
burnout level among faculty of education / nor fazanne muhammad ismail |
publisher |
Faculty of Education |
publishDate |
2014 |
url |
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15356/1/PPb_NOR%20FAZANNE%20MUHAMMAD%20ISMAIL%20ED%2014_5.pdf https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/15356/ |
_version_ |
1753791800787599360 |