Pembelajaran berpusatkan pelajar dan pencapaian pelajar Bahasa Arab / Azman Che Mat … [et al.]
Pembelajaran bahasa secara berpusatkan pelajar amat membantu untuk menguasai bahasa secara alamiah.Tugasan yang berbentuk aktiviti bahasa bertujuan untuk memberi peluang kepada pelajar bahasa mempraktikkan kemahiran bahasa secara berkesan.Namun hal ini tidak mungkin berjaya sekiranya aktiviti ini ti...
Saved in:
Main Authors: | , , , , , |
---|---|
Format: | Conference or Workshop Item |
Language: | English |
Published: |
2017
|
Subjects: | |
Online Access: | http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/20242/1/PRO_AZMAN%20CHE%20MAT%20M%2017.pdf http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/20242/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Teknologi Mara |
Language: | English |
Summary: | Pembelajaran bahasa secara berpusatkan pelajar amat membantu untuk menguasai bahasa secara alamiah.Tugasan yang berbentuk aktiviti bahasa bertujuan untuk memberi peluang kepada pelajar bahasa mempraktikkan kemahiran bahasa secara berkesan.Namun hal ini tidak mungkin berjaya sekiranya aktiviti ini tidak dirancang dengan betul dan tersusun.Kajian ini bertujuan untuk mengukur pandangan kendiri pelajar berkait dengan penyediaan aktiviti bahasa dan pencapaian pembelajaran bahasa.Kajian ini mengedarkan soal selidik ke atas 330 orang pelajar yang mengambil bahasa Arab 2 & 3.Satu set soal selidik telah diedarkan untuk mendapatkan maklumbalas daripada pelajar terhadap aktiviti bahasa. Dapatan kajian ini menunjukkan bahawa pelajar memberi maklumbalas positif terhadap aktiviti bahasa. |
---|