Kepentingan imej fotografi terhadap medium papan tanda pengiklanan pelancongan / Khairul Anuar Ibrahim ... [et al.]

Imej fotografi pada papan iklanpelancongan merupakan satu bentuk komunikasi melalui penglihatan dengan tujuan untuk menyampaikan, mempengaruhi seterusnya memberikan kesan emosi kepada khalayak penerima. Sesuatu imej fotografi pada papan iklan pelancongan yang menarik, mampu memberi gambaran awal ten...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Khairul Anuar, Ibrahim, Md. Nagib, Padil, Mohd Nuri, Yaacob, Mohammad Firdaus, Azman
Format: Article
Language:English
Published: Universiti Teknologi MARA, Perak
Subjects:
Online Access:http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/33315/1/33315.pdf
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/33315/
http://idealogyjournal.com/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Teknologi Mara
Language: English
id my.uitm.ir.33315
record_format eprints
spelling my.uitm.ir.333152020-08-12T08:59:53Z http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/33315/ Kepentingan imej fotografi terhadap medium papan tanda pengiklanan pelancongan / Khairul Anuar Ibrahim ... [et al.] Khairul Anuar, Ibrahim Md. Nagib, Padil Mohd Nuri, Yaacob Mohammad Firdaus, Azman Advertising Advertising campaigns Methods. Outdoor advertising. Billboards. Posters Imej fotografi pada papan iklanpelancongan merupakan satu bentuk komunikasi melalui penglihatan dengan tujuan untuk menyampaikan, mempengaruhi seterusnya memberikan kesan emosi kepada khalayak penerima. Sesuatu imej fotografi pada papan iklan pelancongan yang menarik, mampu memberi gambaran awal tentang destinasi pelancongan yang dipaparkan. Imej fotografi juga adalah merupakan satu bahan komunikasi visual yang menyampaikan sesuatu cerita, menyampaikan maklumat dan bertujuan memujuk.Setiap imej yang kreatif yang menggabungkan nilai-nilai estetika akan lebih dihargai dan mesej akan mudah diterima dengan lebih baik oleh masyarakat umum. Selain itu juga daya tarikan terhadap imej yang digunakan perlulah mengambarkan imej yang bersesuaian terhadap mesej yang ingin disampaikan. Universiti Teknologi MARA, Perak Article PeerReviewed text en http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/33315/1/33315.pdf Khairul Anuar, Ibrahim and Md. Nagib, Padil and Mohd Nuri, Yaacob and Mohammad Firdaus, Azman Kepentingan imej fotografi terhadap medium papan tanda pengiklanan pelancongan / Khairul Anuar Ibrahim ... [et al.]. IDEALOGY, 2 (1). pp. 34-37. ISSN 2550-214X http://idealogyjournal.com/
institution Universiti Teknologi Mara
building Tun Abdul Razak Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Mara
content_source UiTM Institutional Repository
url_provider http://ir.uitm.edu.my/
language English
topic Advertising
Advertising campaigns
Methods. Outdoor advertising. Billboards. Posters
spellingShingle Advertising
Advertising campaigns
Methods. Outdoor advertising. Billboards. Posters
Khairul Anuar, Ibrahim
Md. Nagib, Padil
Mohd Nuri, Yaacob
Mohammad Firdaus, Azman
Kepentingan imej fotografi terhadap medium papan tanda pengiklanan pelancongan / Khairul Anuar Ibrahim ... [et al.]
description Imej fotografi pada papan iklanpelancongan merupakan satu bentuk komunikasi melalui penglihatan dengan tujuan untuk menyampaikan, mempengaruhi seterusnya memberikan kesan emosi kepada khalayak penerima. Sesuatu imej fotografi pada papan iklan pelancongan yang menarik, mampu memberi gambaran awal tentang destinasi pelancongan yang dipaparkan. Imej fotografi juga adalah merupakan satu bahan komunikasi visual yang menyampaikan sesuatu cerita, menyampaikan maklumat dan bertujuan memujuk.Setiap imej yang kreatif yang menggabungkan nilai-nilai estetika akan lebih dihargai dan mesej akan mudah diterima dengan lebih baik oleh masyarakat umum. Selain itu juga daya tarikan terhadap imej yang digunakan perlulah mengambarkan imej yang bersesuaian terhadap mesej yang ingin disampaikan.
format Article
author Khairul Anuar, Ibrahim
Md. Nagib, Padil
Mohd Nuri, Yaacob
Mohammad Firdaus, Azman
author_facet Khairul Anuar, Ibrahim
Md. Nagib, Padil
Mohd Nuri, Yaacob
Mohammad Firdaus, Azman
author_sort Khairul Anuar, Ibrahim
title Kepentingan imej fotografi terhadap medium papan tanda pengiklanan pelancongan / Khairul Anuar Ibrahim ... [et al.]
title_short Kepentingan imej fotografi terhadap medium papan tanda pengiklanan pelancongan / Khairul Anuar Ibrahim ... [et al.]
title_full Kepentingan imej fotografi terhadap medium papan tanda pengiklanan pelancongan / Khairul Anuar Ibrahim ... [et al.]
title_fullStr Kepentingan imej fotografi terhadap medium papan tanda pengiklanan pelancongan / Khairul Anuar Ibrahim ... [et al.]
title_full_unstemmed Kepentingan imej fotografi terhadap medium papan tanda pengiklanan pelancongan / Khairul Anuar Ibrahim ... [et al.]
title_sort kepentingan imej fotografi terhadap medium papan tanda pengiklanan pelancongan / khairul anuar ibrahim ... [et al.]
publisher Universiti Teknologi MARA, Perak
url http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/33315/1/33315.pdf
http://ir.uitm.edu.my/id/eprint/33315/
http://idealogyjournal.com/
_version_ 1685651043727179776