Kaedah perlaksanaan dan keberkesanan melalui platform i-learn / Ahmad Syauqi Md Hasan and Nur Masyitah Osman
Dengan ledakan revolusi industri 4.0, penggunaan teknologi di dalam proses pengajaran dan pembelajaran semakin diperlukan dan tidak boleh lagi diketepikan. Universiti Teknologi MARA telah mengambil inisiatif terkehadapan dengan memperkenal Minggu Tanpa Dinding ataupun “Week Without Wall" dalam...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Monograph |
Language: | English |
Published: |
Unit Penerbitan FKAPP
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/65298/1/65298.pdf https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/65298/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Teknologi Mara |
Language: | English |
id |
my.uitm.ir.65298 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.uitm.ir.652982022-09-08T03:15:58Z https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/65298/ Kaedah perlaksanaan dan keberkesanan melalui platform i-learn / Ahmad Syauqi Md Hasan and Nur Masyitah Osman Md Hasan, Ahmad Syauqi Osman, Nur Masyitah LG Individual institutions Malaysia Pulau Pinang Universiti Teknologi MARA Asia Dengan ledakan revolusi industri 4.0, penggunaan teknologi di dalam proses pengajaran dan pembelajaran semakin diperlukan dan tidak boleh lagi diketepikan. Universiti Teknologi MARA telah mengambil inisiatif terkehadapan dengan memperkenal Minggu Tanpa Dinding ataupun “Week Without Wall" dalam memperkasakan pembelajaran yangfleksibel dan aktifbersesuaian dengan “Education 5.0(a\lIiTM" yang telah diperkenalkan bermula tahun 2018 Kaedah pengajaran di alani may a sememangnya amat menarik tetapi menuntut kaedah perlaksanaan yang efektif agar penyampaian ihnu dapat diberikan dengan sepenuhnya dan difahami oleh pelajar. Terdapat pelbagai kaedah digunakan oleh pensayarah-pensyarah Universiti Teknologi MARA seperti platform i-leam (yang dibangimkan oleh UiTM), youtube, facebook, whatsapp, Inslagram, google classroom dan pelbagai lagi media yang membenarkan interaksi dua hala dijalankan. Interaksi yang berlaku samada dalam bentuk tulisan, video, gambar, animasi dan sebagainya. Selain daripada itu pelajar juga boleh diuji dengan ujian, kuiz atau tutorial berbentuk soalan dan ianya perlu diselesaikan dalam tempoh masa yang ditetapkan. Unit Penerbitan FKAPP 2019 Monograph NonPeerReviewed text en https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/65298/1/65298.pdf Kaedah perlaksanaan dan keberkesanan melalui platform i-learn / Ahmad Syauqi Md Hasan and Nur Masyitah Osman. (2019) Bulletin. Unit Penerbitan FKAPP. |
institution |
Universiti Teknologi Mara |
building |
Tun Abdul Razak Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Teknologi Mara |
content_source |
UiTM Institutional Repository |
url_provider |
http://ir.uitm.edu.my/ |
language |
English |
topic |
LG Individual institutions Malaysia Pulau Pinang Universiti Teknologi MARA Asia |
spellingShingle |
LG Individual institutions Malaysia Pulau Pinang Universiti Teknologi MARA Asia Md Hasan, Ahmad Syauqi Osman, Nur Masyitah Kaedah perlaksanaan dan keberkesanan melalui platform i-learn / Ahmad Syauqi Md Hasan and Nur Masyitah Osman |
description |
Dengan ledakan revolusi industri 4.0, penggunaan teknologi di dalam proses pengajaran dan pembelajaran semakin diperlukan dan tidak boleh lagi diketepikan. Universiti Teknologi MARA telah mengambil inisiatif terkehadapan dengan memperkenal Minggu Tanpa Dinding ataupun “Week Without Wall" dalam memperkasakan pembelajaran yangfleksibel dan aktifbersesuaian dengan “Education 5.0(a\lIiTM" yang telah diperkenalkan bermula tahun 2018 Kaedah pengajaran di alani may a sememangnya amat menarik tetapi menuntut kaedah perlaksanaan yang efektif agar penyampaian ihnu dapat diberikan dengan sepenuhnya dan difahami oleh pelajar. Terdapat pelbagai kaedah digunakan oleh pensayarah-pensyarah Universiti Teknologi MARA seperti platform i-leam (yang dibangimkan oleh UiTM), youtube, facebook, whatsapp, Inslagram, google classroom dan pelbagai lagi media yang membenarkan interaksi dua hala dijalankan. Interaksi yang berlaku samada dalam bentuk tulisan, video, gambar, animasi dan sebagainya. Selain daripada itu pelajar juga boleh diuji dengan ujian, kuiz atau tutorial berbentuk soalan dan ianya perlu diselesaikan dalam tempoh masa yang ditetapkan. |
format |
Monograph |
author |
Md Hasan, Ahmad Syauqi Osman, Nur Masyitah |
author_facet |
Md Hasan, Ahmad Syauqi Osman, Nur Masyitah |
author_sort |
Md Hasan, Ahmad Syauqi |
title |
Kaedah perlaksanaan dan keberkesanan melalui platform i-learn / Ahmad Syauqi Md Hasan and Nur Masyitah Osman |
title_short |
Kaedah perlaksanaan dan keberkesanan melalui platform i-learn / Ahmad Syauqi Md Hasan and Nur Masyitah Osman |
title_full |
Kaedah perlaksanaan dan keberkesanan melalui platform i-learn / Ahmad Syauqi Md Hasan and Nur Masyitah Osman |
title_fullStr |
Kaedah perlaksanaan dan keberkesanan melalui platform i-learn / Ahmad Syauqi Md Hasan and Nur Masyitah Osman |
title_full_unstemmed |
Kaedah perlaksanaan dan keberkesanan melalui platform i-learn / Ahmad Syauqi Md Hasan and Nur Masyitah Osman |
title_sort |
kaedah perlaksanaan dan keberkesanan melalui platform i-learn / ahmad syauqi md hasan and nur masyitah osman |
publisher |
Unit Penerbitan FKAPP |
publishDate |
2019 |
url |
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/65298/1/65298.pdf https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/65298/ |
_version_ |
1744357236471234560 |