Pengenalan pelan tindakan CQI: jaminan kualiti proses pengajaran dan pembelajaran di UiTM Cawangan Pahang / Zarina Zainul Rashid, Nur Asmaliza Mohd Nor and Suhanom Mohd Zaki
Mesyuarat Continual Quality Improvement (CQI) diadakan untuk mengenalpasti dan mencari penyelesaian terhadap isu-isu yang dibangkitkan berkaitan pengajaran dan pembelajaran mengikut garis panduan Prosedur Pengurusan Perlaksanaan Kurikulum selepas keputusan peperiksaan rasmi diumumkan. Namun begitu,...
Saved in:
Main Authors: | , , |
---|---|
Format: | Conference or Workshop Item |
Language: | English |
Published: |
2016
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/78554/1/78554.pdf https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/78554/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Teknologi Mara |
Language: | English |
Summary: | Mesyuarat Continual Quality Improvement (CQI) diadakan untuk mengenalpasti dan mencari penyelesaian terhadap isu-isu yang dibangkitkan berkaitan pengajaran dan pembelajaran mengikut garis panduan Prosedur Pengurusan Perlaksanaan Kurikulum selepas keputusan peperiksaan rasmi diumumkan. Namun begitu, didapati ada isu-isu mengenai kursus dan penyelesaian yang sama dibentangkan berulangkali di dalam Laporan CQI oleh setiap fakulti seolah-olah tiada tindakan diambil oleh pihak yang dipertanggungjawapkan. Bagi mengatasi masalah ini, Jawatankuasa Outcome-Based Education (OBE) Universiti Teknologi MARA (UiTM) Cawangan Pahang telah memperkenalkan Pelan Tindakan CQI yang mana pelan ini melaporkan pencapaian dan penyelesaian kursus yang sarna pada semester-semester sebelumnya untuk memantau perkembangan pencapaian kursus tersebut. Kertas kerja ini bertujuan untuk membincangkan pembangunan dan tatacara penggunaan Pelan Tindakan CQI bagi jaminan kualiti proses pengajaran dan pembelajaran di UiTM Cawangan Pahang. |
---|