Lonjak kreativiti anak-anak melalui program robotik / Haslinda Noradzan ... [et al.]
Kreativiti merupakan kemampuan untuk menghasilkan sesuatu yang baru. Terdapat pelbagai aktiviti yang boleh meningkatkan potensi perkembangan kreativiti terutamanya di peringkat kanak-kanak berusia 12 tahun ke bawah. Antara aktiviti yang berupaya merangsang daya kreativiti lazimnya melibatkan perseki...
Saved in:
Main Authors: | , , , |
---|---|
Format: | Monograph |
Language: | English |
Published: |
Universiti Teknologi MARA, Negeri Sembilan
2023
|
Subjects: | |
Online Access: | https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/82378/1/82378.pdf https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/82378/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Teknologi Mara |
Language: | English |
Summary: | Kreativiti merupakan kemampuan untuk menghasilkan sesuatu yang baru. Terdapat pelbagai aktiviti yang boleh meningkatkan potensi perkembangan kreativiti terutamanya di peringkat kanak-kanak berusia 12 tahun ke bawah. Antara aktiviti yang berupaya merangsang daya kreativiti lazimnya melibatkan persekitaran yang membolehkan anak-anak mengekspresikan idea mereka seperti sesi bercerita, menari, menyanyi, melukis, dan juga penciptaan produk inovasi seperti permainan blok Lego. Peka dengan peredaran teknologi semasa, Pusat Pengajian Sains Pengkomputeran dan Matematik (PSPM), UiTM Cawangan N. Sembilan Kampus Seremban telah mengambil inisiatif menjalankan Program Data Sains Junior: Robotik bagi memupuk minat anak-anak sekitar Seremban terhadap teknologi robotik. |
---|