Pengurusan dan Strategi: Campuran Pemasaran: Strategi 4Cs / Dr. Wan Normila Mohamad ... [et al.]

Kunci kejayaan kepada sesebuah syarikat atau perniagaan adalah bergantung kepada strategi pemasaran yang baik dan sistematik. Situasi semasa di era Endemik memberi impak yang sangat mendalam dalam perancangan perniagaan bagi memastikan perniagaan yang dibina kekal berjaya memerlukan strategi pemasar...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Mohamad, Wan Normila, Mohd Mahyideen, Jamilah, Yaakob, Hafisah, Mohamad Rusli, Nurhanani Aflizan
Format: Article
Language:English
Published: Universiti Teknologi MARA, Negeri Sembilan 2023
Subjects:
Online Access:https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/82404/1/82404.pdf
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/82404/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Teknologi Mara
Language: English
Description
Summary:Kunci kejayaan kepada sesebuah syarikat atau perniagaan adalah bergantung kepada strategi pemasaran yang baik dan sistematik. Situasi semasa di era Endemik memberi impak yang sangat mendalam dalam perancangan perniagaan bagi memastikan perniagaan yang dibina kekal berjaya memerlukan strategi pemasaran yang efisien dan terbaik tidak mengira apa saiz perniagaan sekalipun, sama ada syarikat yang baru menapak ataupun syarikat mega. Strategi pemasaran merupakan pendekatan jangka panjang yang berpandangan jauh ke depan serta rancangan perniagaan keseluruhan organisasi. Tujuan asas strategi pemasaran ini adalah untuk mencapai kelebihan daya saing yang mampan dengan memahami keperluan dan kehendak pelanggan. Strategi pemasaran merujuk kepada rancangan permainan keseluruhan perniagaan untuk mendapat perhatian bakal pelanggan dan seterusnya menjadikan mereka sebagai pelanggan produk atau perkhidmatan. Semua matlamat dan objektif pemasaran syarikat digabungkan menjadi satu pelan yang komprehensif.