Pengurusan dan strategi: strategi perniagaan di era pos pandemic / Dr. Wan Normila Mohamad ... [et al.]

Seiring dengan krisis kesihatan dan kemanusiaan yang teruk yang disebabkan oleh pandemik coronavirus, syarikat perniagaan di seluruh dunia menghadapi cabaran perniagaan yang sangat besar: kejatuhan permintaan pelanggan, pengubahsuaian kawal selia yang ketara, gangguan rantaian bekalan, pengangguran,...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Mohamad, Wan Normila, Yaakob, Hafisah, Mohd Mahyideen, Jamilah, Muhamad Rusli, Nurhanani Aflizan
Format: Article
Language:English
Published: Universiti Teknologi MARA, Negeri Sembilan 2023
Subjects:
Online Access:https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/89003/1/89003.pdf
https://ir.uitm.edu.my/id/eprint/89003/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Teknologi Mara
Language: English
Description
Summary:Seiring dengan krisis kesihatan dan kemanusiaan yang teruk yang disebabkan oleh pandemik coronavirus, syarikat perniagaan di seluruh dunia menghadapi cabaran perniagaan yang sangat besar: kejatuhan permintaan pelanggan, pengubahsuaian kawal selia yang ketara, gangguan rantaian bekalan, pengangguran, kemelesetan ekonomi dan peningkatan ketidakpastian. Melihat dari perspektif krisis kesihatan dan kemanusiaan, syarikat perniagaan memerlukan masa dan cara untuk pulih. Syarikat di seluruh dunia terpaksa mencari strategi dan teknik dengan keadaan dan tingkah laku pengguna yang berubah disamping mencari peluang semasa krisis. lanya memerlukan inovasi, kreativiti dan pembangunan model perniagaan baharu. Pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif di MarsBased dan Pengarah Barcelona di Startup Grind, Alex Rodriguez Bacadit, berkongsi pendapat dari pemimpin perniagaan tentang strategi yang boleh digunapakai untuk terus berjuang di alam perniagaan di arena pos pandemik.