A Study on Corporate Identity Design For “Mam Mam Pet Treats”
Korporat Identiti adalah sebahagian dari komunikasi visual. Korporat Identiti bukan sahaja dapat membantu membina syarikat atau imej perniagaan anda tetapi juga dapat membantu syarikat anda dikenali dan dikenang. Korporat Identiti boleh merangkumi banyak seperti kad nama, cawan, kemeja-T, laman web...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Undergraduate Final Project Report |
Language: | English |
Published: |
2021
|
Online Access: | http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3928/1/LOW%20LI%20TING.pdf http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3928/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Malaysia Kelantan |
Language: | English |
id |
my.umk.eprints.3928 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.umk.eprints.39282022-05-24T02:11:19Z http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3928/ A Study on Corporate Identity Design For “Mam Mam Pet Treats” Low Li Ting Korporat Identiti adalah sebahagian dari komunikasi visual. Korporat Identiti bukan sahaja dapat membantu membina syarikat atau imej perniagaan anda tetapi juga dapat membantu syarikat anda dikenali dan dikenang. Korporat Identiti boleh merangkumi banyak seperti kad nama, cawan, kemeja-T, laman web dan logo. Ini memberi kepercayaan kepada pengguna dengan menstabilkan Korporat Identiti. Mam Mam Pet Treats adalah platform perdagangan dalam talian untuk makanan sihat kering beku untuk kucing dan anjing. Ia bukan sahaja enak untuk kucing dan anjing tetapi juga menyediakan nutrien yang diperlukan. Namun, platform mereka baru memasuki pasaran sejak September 2020. Mereka tidak mempunyai identiti yang stabil untuk mewakili platform mereka. Sebaliknya, Mam Mam Pet Treats tidak mempunyai jenama yang mewakili platform mereka seperti kad nama, mug, T-shirt atau lain-lain. Dengan ini, kajian ini bertujuan untuk untuk mengkaji reka bentuk korporat identiti yang berjaya, merancang korporat identiti untuk "Mam Mam Pet Treats" dan untuk menentukan reka bentuk korporat identiti yang sesuai untuk "Mam Mam Pet Treats". Kajian ini menjelaskan kepada semua orang untuk memahami kepentingan korporat identiti untuk perniagaan bahkan perniagaan platform dalam talian yang kecil. Soal selidik akan diedarkan kepada 100 responden melalui boring soal selidik. Data disimpulkan dan dianalisis menggunakan jadual dan carta. Secara keseluruhan terdapat 90% responden bersetuju bahawa identiti korporat penting untuk pemasaran dan pengiklanan. Di samping itu, kebanyakan responden bersetuju bahawa sekiranya identiti korporat bagi sesebuah syarikat menghasilkan lebih banyak jenama seperti pembungkusan, kad nama, dan alat tulis akan lebih berkesan. Oleh itu, penyelidik dapat menyelesaikan identiti korporat untuk "Mam Mam Pet Treats" melalui boring soal selidik. Sebagai kesimpulan, penyelidik dapat menyimpulkan bahawa identiti korporat untuk "Mam Mam Pet Treats" sangat berkesan. Kata Kunci: Korporat, Identiti, rekabentuk, Mam Mam Pet Treats 2021 Undergraduate Final Project Report NonPeerReviewed text en http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3928/1/LOW%20LI%20TING.pdf Low Li Ting (2021) A Study on Corporate Identity Design For “Mam Mam Pet Treats”. Final Year Project thesis, Universiti Malaysia Kelantan (UMK). |
institution |
Universiti Malaysia Kelantan |
building |
Perpustakaan Universiti Malaysia Kelantan |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Malaysia Kelantan |
content_source |
UMK Institutional Repository |
url_provider |
http://umkeprints.umk.edu.my/ |
language |
English |
description |
Korporat Identiti adalah sebahagian dari komunikasi visual. Korporat Identiti bukan sahaja dapat membantu membina syarikat atau imej perniagaan anda tetapi juga dapat membantu syarikat anda dikenali dan dikenang. Korporat Identiti boleh merangkumi banyak seperti kad nama, cawan, kemeja-T, laman web dan logo. Ini memberi kepercayaan kepada pengguna dengan menstabilkan Korporat Identiti. Mam Mam Pet Treats adalah platform perdagangan dalam talian untuk makanan sihat kering beku untuk kucing dan anjing. Ia bukan sahaja enak untuk kucing dan anjing tetapi juga menyediakan nutrien yang diperlukan. Namun, platform mereka baru memasuki pasaran sejak September 2020. Mereka tidak mempunyai identiti yang stabil untuk mewakili platform mereka. Sebaliknya, Mam Mam Pet Treats tidak mempunyai jenama yang mewakili platform mereka seperti kad nama, mug, T-shirt atau lain-lain. Dengan ini, kajian ini bertujuan untuk untuk mengkaji reka bentuk korporat identiti yang berjaya, merancang korporat identiti untuk "Mam Mam Pet Treats" dan untuk menentukan reka bentuk korporat identiti yang sesuai untuk "Mam Mam Pet Treats". Kajian ini menjelaskan kepada semua orang untuk memahami kepentingan korporat identiti untuk perniagaan bahkan perniagaan platform dalam talian yang kecil. Soal selidik akan diedarkan kepada 100 responden melalui boring soal selidik. Data disimpulkan dan dianalisis menggunakan jadual dan carta. Secara keseluruhan terdapat 90% responden bersetuju bahawa identiti korporat penting untuk pemasaran dan pengiklanan. Di samping itu, kebanyakan responden bersetuju bahawa sekiranya identiti korporat bagi sesebuah syarikat menghasilkan lebih banyak jenama seperti pembungkusan, kad nama, dan alat tulis akan lebih berkesan. Oleh itu, penyelidik dapat menyelesaikan identiti korporat untuk "Mam Mam Pet Treats" melalui boring soal selidik. Sebagai kesimpulan, penyelidik dapat menyimpulkan bahawa identiti korporat untuk "Mam Mam Pet Treats" sangat berkesan.
Kata Kunci: Korporat, Identiti, rekabentuk, Mam Mam Pet Treats |
format |
Undergraduate Final Project Report |
author |
Low Li Ting |
spellingShingle |
Low Li Ting A Study on Corporate Identity Design For “Mam Mam Pet Treats” |
author_facet |
Low Li Ting |
author_sort |
Low Li Ting |
title |
A Study on Corporate Identity Design
For “Mam Mam Pet Treats” |
title_short |
A Study on Corporate Identity Design
For “Mam Mam Pet Treats” |
title_full |
A Study on Corporate Identity Design
For “Mam Mam Pet Treats” |
title_fullStr |
A Study on Corporate Identity Design
For “Mam Mam Pet Treats” |
title_full_unstemmed |
A Study on Corporate Identity Design
For “Mam Mam Pet Treats” |
title_sort |
study on corporate identity design
for “mam mam pet treats” |
publishDate |
2021 |
url |
http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3928/1/LOW%20LI%20TING.pdf http://discol.umk.edu.my/id/eprint/3928/ |
_version_ |
1763303342595899392 |