Kaedah e-pembelajaran semasa menjalani latihan industri dalam kalangan pelajar politeknik di Malaysia
E-pembelajaran ialah salah satu teknologi yang banyak digunakan pada zaman era moden ini. Pada dasarnya, e-pembelajaran merupakan platform pembelajaran yang berkaitan dengan penggunaan media elektronik dan teknologi maklumat dan komunikasi (ICT). Pelaksanaan e-pembelajaran telah dimplimentasikan di...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Universiti Malaysia Pahang
2019
|
Subjects: | |
Online Access: | http://umpir.ump.edu.my/id/eprint/26789/1/Kaedah%20e-pembelajaran%20semasa.pdf http://umpir.ump.edu.my/id/eprint/26789/ http://journal.ump.edu.my/ijhtc/article/view/3393 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Malaysia Pahang |
Language: | English |
id |
my.ump.umpir.26789 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.ump.umpir.267892019-12-10T04:43:24Z http://umpir.ump.edu.my/id/eprint/26789/ Kaedah e-pembelajaran semasa menjalani latihan industri dalam kalangan pelajar politeknik di Malaysia Muzafar, Mat Yusof Hasmadi, Hassan LB Theory and practice of education E-pembelajaran ialah salah satu teknologi yang banyak digunakan pada zaman era moden ini. Pada dasarnya, e-pembelajaran merupakan platform pembelajaran yang berkaitan dengan penggunaan media elektronik dan teknologi maklumat dan komunikasi (ICT). Pelaksanaan e-pembelajaran telah dimplimentasikan di institusi pendidikan. Kini, penggunaannya telah merentasi sektor korporat dan industri. Kepentingan kaedah ini menyebabkan keperluan penilaian persediaan fizikal dan mental pengguna terhadap persekitaran e-pembelajaran perlu dilaksanakan. Oleh itu, kesediaan e-pembelajaran diperlukan dalam memastikan pengguna menggunakan kaedah ini sebaik yang mungkin. Kesediaan e-pembelajaran merupakan keupayaan pengguna dalam menggunakan e-pembelajaran sebagai salah satu kaedah baru dalam pembelajaran dan latihan. Hasil daripada penilaian ini akan memberi panduan dalam meperkasakan pelaksanaan e-pembelajaran. Justeru itu, artikel konseptual ini akan membincangkan faktor kesediaan e-pembelajaran dari aspek sikap, literasi komputer, fasiliti dan akses teknologi untuk pelajar politeknik yang menjalani latihan industri. Universiti Malaysia Pahang 2019 Article PeerReviewed pdf en http://umpir.ump.edu.my/id/eprint/26789/1/Kaedah%20e-pembelajaran%20semasa.pdf Muzafar, Mat Yusof and Hasmadi, Hassan (2019) Kaedah e-pembelajaran semasa menjalani latihan industri dalam kalangan pelajar politeknik di Malaysia. International Journal of Humanities Technology and Civilization (IJHTC), 1 (6). pp. 49-59. ISSN 2289-7216 http://journal.ump.edu.my/ijhtc/article/view/3393 |
institution |
Universiti Malaysia Pahang |
building |
UMP Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Malaysia Pahang |
content_source |
UMP Institutional Repository |
url_provider |
http://umpir.ump.edu.my/ |
language |
English |
topic |
LB Theory and practice of education |
spellingShingle |
LB Theory and practice of education Muzafar, Mat Yusof Hasmadi, Hassan Kaedah e-pembelajaran semasa menjalani latihan industri dalam kalangan pelajar politeknik di Malaysia |
description |
E-pembelajaran ialah salah satu teknologi yang banyak digunakan pada zaman era moden ini. Pada dasarnya, e-pembelajaran merupakan platform pembelajaran yang berkaitan dengan penggunaan media elektronik dan teknologi maklumat dan komunikasi (ICT). Pelaksanaan e-pembelajaran telah dimplimentasikan di institusi pendidikan. Kini, penggunaannya telah merentasi sektor korporat dan industri. Kepentingan kaedah ini menyebabkan keperluan penilaian persediaan fizikal dan mental pengguna terhadap persekitaran e-pembelajaran perlu dilaksanakan. Oleh itu, kesediaan e-pembelajaran diperlukan dalam memastikan pengguna menggunakan kaedah ini sebaik yang mungkin. Kesediaan e-pembelajaran merupakan keupayaan pengguna dalam menggunakan e-pembelajaran sebagai salah satu kaedah baru dalam pembelajaran dan latihan. Hasil daripada penilaian ini akan memberi panduan dalam meperkasakan pelaksanaan e-pembelajaran. Justeru itu, artikel konseptual ini akan membincangkan faktor kesediaan e-pembelajaran dari aspek sikap, literasi komputer, fasiliti dan akses teknologi untuk pelajar politeknik yang menjalani latihan industri. |
format |
Article |
author |
Muzafar, Mat Yusof Hasmadi, Hassan |
author_facet |
Muzafar, Mat Yusof Hasmadi, Hassan |
author_sort |
Muzafar, Mat Yusof |
title |
Kaedah e-pembelajaran semasa menjalani latihan industri dalam kalangan pelajar politeknik di Malaysia |
title_short |
Kaedah e-pembelajaran semasa menjalani latihan industri dalam kalangan pelajar politeknik di Malaysia |
title_full |
Kaedah e-pembelajaran semasa menjalani latihan industri dalam kalangan pelajar politeknik di Malaysia |
title_fullStr |
Kaedah e-pembelajaran semasa menjalani latihan industri dalam kalangan pelajar politeknik di Malaysia |
title_full_unstemmed |
Kaedah e-pembelajaran semasa menjalani latihan industri dalam kalangan pelajar politeknik di Malaysia |
title_sort |
kaedah e-pembelajaran semasa menjalani latihan industri dalam kalangan pelajar politeknik di malaysia |
publisher |
Universiti Malaysia Pahang |
publishDate |
2019 |
url |
http://umpir.ump.edu.my/id/eprint/26789/1/Kaedah%20e-pembelajaran%20semasa.pdf http://umpir.ump.edu.my/id/eprint/26789/ http://journal.ump.edu.my/ijhtc/article/view/3393 |
_version_ |
1654960257076559872 |