Keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid pemulihan khas
Kajian ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid Pemulihan Khas. Kajian menggunakan kaedah kuantitatif dan data kajian dianalisis menggunakan ujian-T satu sampel dan ujian-T sampel berpasangan melalui perisia...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2013
|
Subjects: | |
Online Access: | https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/18721/1/Keberkesanan%20pengajaran.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/18721/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Malaysia Sabah |
Language: | English |
id |
my.ums.eprints.18721 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.ums.eprints.187212018-02-09T07:00:08Z https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/18721/ Keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid pemulihan khas Ismail Hassan LB Theory and practice of education Kajian ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid Pemulihan Khas. Kajian menggunakan kaedah kuantitatif dan data kajian dianalisis menggunakan ujian-T satu sampel dan ujian-T sampel berpasangan melalui perisian 'Statistical Package For Social Science (SPSS) versi 16.0. Hasil kajian mendapati terdapat perbezaan min skor markah ujian pra yang signifikan bagi tajuk operasi tolak dalam kumpulan rawatan dan kawalan. Kajian juga mendapati terdapat perbezaan min skor markah ujian pasca yang signifikan bagi tajuk operasi tolak dalam kumpulan rawatan dan kawalan. Kemudian, kajian mendapati terdapat perbezaan min skor markah ujian pra dan ujian pasca yang signifikan bagi operasi tajuk tolak dalam kumpulan rawatan. Dapatan kajian juga menunjukkan bahawa terdapat perbezaan skor min markah ujian pra dan ujian pasca yang signifikan bagi tajuk operasi tolak dalam kumpulan kawalan. Cadangan kajian untuk penambahbaikan juga disertakan bersama untuk rujukan pengkaji pada masa akan datang. 2013 Thesis NonPeerReviewed text en https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/18721/1/Keberkesanan%20pengajaran.pdf Ismail Hassan (2013) Keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid pemulihan khas. Masters thesis, Universiti Malaysia Sabah. |
institution |
Universiti Malaysia Sabah |
building |
UMS Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Malaysia Sabah |
content_source |
UMS Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.ums.edu.my/ |
language |
English |
topic |
LB Theory and practice of education |
spellingShingle |
LB Theory and practice of education Ismail Hassan Keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid pemulihan khas |
description |
Kajian ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan pengajaran berbantukan
multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid
Pemulihan Khas. Kajian menggunakan kaedah kuantitatif dan data kajian
dianalisis menggunakan ujian-T satu sampel dan ujian-T sampel berpasangan
melalui perisian 'Statistical Package For Social Science (SPSS) versi 16.0.
Hasil kajian mendapati terdapat perbezaan min skor markah ujian pra yang
signifikan bagi tajuk operasi tolak dalam kumpulan rawatan dan kawalan. Kajian
juga mendapati terdapat perbezaan min skor markah ujian pasca yang
signifikan bagi tajuk operasi tolak dalam kumpulan rawatan dan kawalan.
Kemudian, kajian mendapati terdapat perbezaan min skor markah ujian pra dan
ujian pasca yang signifikan bagi operasi tajuk tolak dalam kumpulan rawatan.
Dapatan kajian juga menunjukkan bahawa terdapat perbezaan skor min
markah ujian pra dan ujian pasca yang signifikan bagi tajuk operasi tolak dalam
kumpulan kawalan. Cadangan kajian untuk penambahbaikan juga disertakan
bersama untuk rujukan pengkaji pada masa akan datang. |
format |
Thesis |
author |
Ismail Hassan |
author_facet |
Ismail Hassan |
author_sort |
Ismail Hassan |
title |
Keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid pemulihan khas |
title_short |
Keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid pemulihan khas |
title_full |
Keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid pemulihan khas |
title_fullStr |
Keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid pemulihan khas |
title_full_unstemmed |
Keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian Matematik di kalangan murid-murid pemulihan khas |
title_sort |
keberkesanan pengajaran berbantukan multimedia terhadap pencapaian matematik di kalangan murid-murid pemulihan khas |
publishDate |
2013 |
url |
https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/18721/1/Keberkesanan%20pengajaran.pdf https://eprints.ums.edu.my/id/eprint/18721/ |
_version_ |
1760229484360892416 |