Perbandingan kaedah teradun dan tradisional dalam pembelajaran elektronik

Kajian ini dijalankan bertujuan membuat analisis persepsi dan pencapaian pelajar terhadap keberkesanan pembelajaran teradun dalam pembelajaran elektronik. Kumpulan satu diletakkan di dalam kelas pembelajaran tradisional, dan kumpulan kedua diletakkan dalam kumpulan kelas pembelajaran teradun di mana...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Bakry, Nurul Shazwani, Mohd Puad, Mohd Hazwan
Format: Conference or Workshop Item
Language:English
Published: Faculty of Educational Studies, Universiti Putra Malaysia 2016
Online Access:http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/60236/1/53-71.pdf
http://psasir.upm.edu.my/id/eprint/60236/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Putra Malaysia
Language: English
Description
Summary:Kajian ini dijalankan bertujuan membuat analisis persepsi dan pencapaian pelajar terhadap keberkesanan pembelajaran teradun dalam pembelajaran elektronik. Kumpulan satu diletakkan di dalam kelas pembelajaran tradisional, dan kumpulan kedua diletakkan dalam kumpulan kelas pembelajaran teradun di mana kaedah penyampaian termasuk menggunakan atas talian sebanyak lima puluh peratus (50%) dan selebinhnya pertemuan didalam kelas. Setiap reka bentuk unik disesuaikan untuk menangani kandungan kursus dan objektif pembelajaran elektronik. Persepsi dalam konteks kajian ini ialah sikap dan kelakuan mereka terhadap pembelajaran teradun. Manakala prestasi palajar akan di ukur sebelum kaedah dijalankan sebagai pre-test dan selepas pembelajaran dilakukan sebagai post-test. Kajian ini akan menyediakan pelajar dengan memahami kekuatan dan kelemahan setiap kaedah penyampaian dalam pengajaran dan pembelajaran untuk mereka bentuk arahan pelengkap untuk memaksimumkan pembelajaran.