Modul Pengajaran Kontekstual Bagi Topik Haba.

Realitinya, sains berada di sekeliling kehidupan manusia. Kefahaman terhadap sains akan menerangkan bagaimana dunia sekeliling berfungsi. Justeru, guru memerlukan pengajaran yang membolehkan dunia sekeliling yang sebenar dihargai, dieksploitasikan dan dijadikan asas pembinaan pengetahuan untuk peIa...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Mohd Zain, Ahmad Nurulazam, Haji Ismail, Zurida, Samsuddin, Mohd Ali
Format: Book
Language:English
Published: Unit Penyelidikan Pendidikan Asas,Pusat Pengajian IlmuPendidikan,Universiti SainsMalaysia 2005
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/10529/1/Modul_Pengajaran_Kontekstual_Bagi_Topik_Haba.pdf
http://eprints.usm.my/10529/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Sains Malaysia
Language: English
Description
Summary:Realitinya, sains berada di sekeliling kehidupan manusia. Kefahaman terhadap sains akan menerangkan bagaimana dunia sekeliling berfungsi. Justeru, guru memerlukan pengajaran yang membolehkan dunia sekeliling yang sebenar dihargai, dieksploitasikan dan dijadikan asas pembinaan pengetahuan untuk peIajar agar pembeIajaran yang bermakna berlaku. Matlamat ini boleh direalisasikan sekirannya konteks dihubungkan dengan konsep daIam pengajaran.