Kesan Pengajaran Dialogik Terhadap Kemahiran Menaakul Saintifik, Kemahiran Berhujah Dan Pencapaian Sains Dalam Kalangan Murid Sekolah Rendah
Ilmu yang bersandar kepada kekuatan daya fikir perlu ditanam dalam sistem pendidikan. Kriteria utama untuk mencapai status pendidikan bertaraf dunia adalah proses pengajaran dan pembelajaran yang menekankan penguasaan murid untuk menaakul. Knowledge based on the strength of thinking needs to...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/31391/1/FAZLIZA.pdf http://eprints.usm.my/31391/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Sains Malaysia |
Language: | English |
id |
my.usm.eprints.31391 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.usm.eprints.31391 http://eprints.usm.my/31391/ Kesan Pengajaran Dialogik Terhadap Kemahiran Menaakul Saintifik, Kemahiran Berhujah Dan Pencapaian Sains Dalam Kalangan Murid Sekolah Rendah Che Amat, Fazliza L7-991 Education (General) Ilmu yang bersandar kepada kekuatan daya fikir perlu ditanam dalam sistem pendidikan. Kriteria utama untuk mencapai status pendidikan bertaraf dunia adalah proses pengajaran dan pembelajaran yang menekankan penguasaan murid untuk menaakul. Knowledge based on the strength of thinking needs to be implemented in the education system. The key to achieving a world class education is teaching and learning processes that emphasize students’ mastery of reasoning. Therefore, teachers should be given exposure on teaching strategies that enhance the skills of evidence-based reasoning and argumentation during the construction of new knowledge. 2015-08 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/31391/1/FAZLIZA.pdf Che Amat, Fazliza (2015) Kesan Pengajaran Dialogik Terhadap Kemahiran Menaakul Saintifik, Kemahiran Berhujah Dan Pencapaian Sains Dalam Kalangan Murid Sekolah Rendah. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia. |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
building |
Hamzah Sendut Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Sains Malaysia |
content_source |
USM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.usm.my/ |
language |
English |
topic |
L7-991 Education (General) |
spellingShingle |
L7-991 Education (General) Che Amat, Fazliza Kesan Pengajaran Dialogik Terhadap Kemahiran Menaakul Saintifik, Kemahiran Berhujah Dan Pencapaian Sains Dalam Kalangan Murid Sekolah Rendah |
description |
Ilmu yang bersandar kepada kekuatan daya fikir perlu ditanam dalam sistem
pendidikan. Kriteria utama untuk mencapai status pendidikan bertaraf dunia adalah
proses pengajaran dan pembelajaran yang menekankan penguasaan murid untuk
menaakul.
Knowledge based on the strength of thinking needs to be implemented in
the education system. The key to achieving a world class education is teaching and
learning processes that emphasize students’ mastery of reasoning. Therefore,
teachers should be given exposure on teaching strategies that enhance the skills of
evidence-based reasoning and argumentation during the construction of new
knowledge. |
format |
Thesis |
author |
Che Amat, Fazliza |
author_facet |
Che Amat, Fazliza |
author_sort |
Che Amat, Fazliza |
title |
Kesan Pengajaran Dialogik Terhadap
Kemahiran Menaakul Saintifik, Kemahiran
Berhujah Dan Pencapaian Sains Dalam Kalangan
Murid Sekolah Rendah |
title_short |
Kesan Pengajaran Dialogik Terhadap
Kemahiran Menaakul Saintifik, Kemahiran
Berhujah Dan Pencapaian Sains Dalam Kalangan
Murid Sekolah Rendah |
title_full |
Kesan Pengajaran Dialogik Terhadap
Kemahiran Menaakul Saintifik, Kemahiran
Berhujah Dan Pencapaian Sains Dalam Kalangan
Murid Sekolah Rendah |
title_fullStr |
Kesan Pengajaran Dialogik Terhadap
Kemahiran Menaakul Saintifik, Kemahiran
Berhujah Dan Pencapaian Sains Dalam Kalangan
Murid Sekolah Rendah |
title_full_unstemmed |
Kesan Pengajaran Dialogik Terhadap
Kemahiran Menaakul Saintifik, Kemahiran
Berhujah Dan Pencapaian Sains Dalam Kalangan
Murid Sekolah Rendah |
title_sort |
kesan pengajaran dialogik terhadap
kemahiran menaakul saintifik, kemahiran
berhujah dan pencapaian sains dalam kalangan
murid sekolah rendah |
publishDate |
2015 |
url |
http://eprints.usm.my/31391/1/FAZLIZA.pdf http://eprints.usm.my/31391/ |
_version_ |
1643707380749303808 |