Needs Assessment and Educational Change
Penaksiran keperluan telah menjadi satu isu yang kian menjadi penting dalam proses perubahan pendidikan. Penyelidikan dalam penaksiran keperluan masih kurang. Kajian-kajian berhubung dengan penaksiran keperluan dalam bidang perkembangan kurikulum, perubahan organisasi dan tingkahlaku pelajar adal...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Sains Malaysia
1983
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/33541/1/Jilid_05_Artikel_01.pdf http://eprints.usm.my/33541/ http://apjee.usm.my/JPP_05_1983/Jilid%2005%20Artikel%2001.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Sains Malaysia |
Language: | English |
Summary: | Penaksiran keperluan telah menjadi satu isu yang kian menjadi penting dalam proses
perubahan pendidikan. Penyelidikan dalam penaksiran keperluan masih kurang. Kajian-kajian
berhubung dengan penaksiran keperluan dalam bidang perkembangan kurikulum, perubahan
organisasi dan tingkahlaku pelajar adalah diperlukan. Kertas ini cuba menggambarkan cara
penaksiran keperluan dan secara ringkas meneliti perhubungan di antara keperluan dengan
penaksiran keperluan dalam proses perubahan pendidikan. |
---|