Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575].
Penyelidikan ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan kaedah pengajaran Metakognisi-Inkuiri (MI) dalam pencapaian matematik dan perkembangan keupayaan penaakulan saintifik di kalangan pelajar Diploma Sains Komputer. The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of the Metacognition-...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2004
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/6299/1/KESAN__KAEDAH__PENGAJARAN__METAKOGNISI-INKUIRI_TERHADAP_PRESTASI__DALAM__MATEMATIK_DAN_PENAAKULAN__SAINTIFIK_DI_KALANGAN_PELAJAR_DIPLOMA.pdf http://eprints.usm.my/6299/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Sains Malaysia |
Language: | English |
id |
my.usm.eprints.6299 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.usm.eprints.6299 http://eprints.usm.my/6299/ Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575]. Maidinsah, Hamidah BF309-499 Consciousness, Cognition, Perception, Intuition Penyelidikan ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan kaedah pengajaran Metakognisi-Inkuiri (MI) dalam pencapaian matematik dan perkembangan keupayaan penaakulan saintifik di kalangan pelajar Diploma Sains Komputer. The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of the Metacognition-Inquiry (MI) method of instruction in teaching mathematics and the development of scientific reasoning ability among Diploma in Computer Science students. 2004-04 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/6299/1/KESAN__KAEDAH__PENGAJARAN__METAKOGNISI-INKUIRI_TERHADAP_PRESTASI__DALAM__MATEMATIK_DAN_PENAAKULAN__SAINTIFIK_DI_KALANGAN_PELAJAR_DIPLOMA.pdf Maidinsah, Hamidah (2004) Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575]. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia. |
institution |
Universiti Sains Malaysia |
building |
Hamzah Sendut Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Sains Malaysia |
content_source |
USM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.usm.my/ |
language |
English |
topic |
BF309-499 Consciousness, Cognition, Perception, Intuition |
spellingShingle |
BF309-499 Consciousness, Cognition, Perception, Intuition Maidinsah, Hamidah Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575]. |
description |
Penyelidikan ini bertujuan untuk mengkaji keberkesanan kaedah pengajaran Metakognisi-Inkuiri (MI) dalam pencapaian matematik dan perkembangan keupayaan penaakulan saintifik di kalangan pelajar Diploma Sains Komputer.
The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of the Metacognition-Inquiry (MI) method of instruction in teaching mathematics and the development of scientific reasoning ability among Diploma in Computer Science students. |
format |
Thesis |
author |
Maidinsah, Hamidah |
author_facet |
Maidinsah, Hamidah |
author_sort |
Maidinsah, Hamidah |
title |
Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575]. |
title_short |
Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575]. |
title_full |
Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575]. |
title_fullStr |
Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575]. |
title_full_unstemmed |
Kesan Kaedah Pengajaran Metakognisi-Inkuiri Terhadap Prestasi Dalam Matematik Dan Penaakulan Saintifik Di Kalangan Pelajar Diploma [BF318. H216 2004 f rb] [Microfiche 7575]. |
title_sort |
kesan kaedah pengajaran metakognisi-inkuiri terhadap prestasi dalam matematik dan penaakulan saintifik di kalangan pelajar diploma [bf318. h216 2004 f rb] [microfiche 7575]. |
publishDate |
2004 |
url |
http://eprints.usm.my/6299/1/KESAN__KAEDAH__PENGAJARAN__METAKOGNISI-INKUIRI_TERHADAP_PRESTASI__DALAM__MATEMATIK_DAN_PENAAKULAN__SAINTIFIK_DI_KALANGAN_PELAJAR_DIPLOMA.pdf http://eprints.usm.my/6299/ |
_version_ |
1643700408439275520 |