Kesan Pengajaran Terus Nilai Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Sejarah Bagi Penerapan Patriotisme [LB1642.M2 T129 2006 f rb ].

Kajian ini bertujuan untuk menentukan kesan pengajaran terus nilai patriotisme dalam pengajaran dan pembelajaran sejarah bagi tujuan penerapan patriotisme dengan menggunakan sumber pengajaran sejarah pelbagai perspektif (selain buku teks) dan sumber pengajaran sejarah berasaskan buku teks. The ma...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Mohmad Taib, Mohmad Noor
Format: Thesis
Language:English
Published: 2006
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/9733/1/MOHMAD_NOOR_B_MOHMAD_TAIB.pdf
http://eprints.usm.my/9733/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Sains Malaysia
Language: English
id my.usm.eprints.9733
record_format eprints
spelling my.usm.eprints.9733 http://eprints.usm.my/9733/ Kesan Pengajaran Terus Nilai Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Sejarah Bagi Penerapan Patriotisme [LB1642.M2 T129 2006 f rb ]. Mohmad Taib, Mohmad Noor LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools Kajian ini bertujuan untuk menentukan kesan pengajaran terus nilai patriotisme dalam pengajaran dan pembelajaran sejarah bagi tujuan penerapan patriotisme dengan menggunakan sumber pengajaran sejarah pelbagai perspektif (selain buku teks) dan sumber pengajaran sejarah berasaskan buku teks. The main purpose of this study was to determine the effects of direct instruction on patriotic values in the teaching and learning of history to inculcate patriotism by using multi perspective sources (other than text book) and history text book as history teaching sources. 2006 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/9733/1/MOHMAD_NOOR_B_MOHMAD_TAIB.pdf Mohmad Taib, Mohmad Noor (2006) Kesan Pengajaran Terus Nilai Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Sejarah Bagi Penerapan Patriotisme [LB1642.M2 T129 2006 f rb ]. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.
institution Universiti Sains Malaysia
building Hamzah Sendut Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Sains Malaysia
content_source USM Institutional Repository
url_provider http://eprints.usm.my/
language English
topic LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools
spellingShingle LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools
Mohmad Taib, Mohmad Noor
Kesan Pengajaran Terus Nilai Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Sejarah Bagi Penerapan Patriotisme [LB1642.M2 T129 2006 f rb ].
description Kajian ini bertujuan untuk menentukan kesan pengajaran terus nilai patriotisme dalam pengajaran dan pembelajaran sejarah bagi tujuan penerapan patriotisme dengan menggunakan sumber pengajaran sejarah pelbagai perspektif (selain buku teks) dan sumber pengajaran sejarah berasaskan buku teks. The main purpose of this study was to determine the effects of direct instruction on patriotic values in the teaching and learning of history to inculcate patriotism by using multi perspective sources (other than text book) and history text book as history teaching sources.
format Thesis
author Mohmad Taib, Mohmad Noor
author_facet Mohmad Taib, Mohmad Noor
author_sort Mohmad Taib, Mohmad Noor
title Kesan Pengajaran Terus Nilai Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Sejarah Bagi Penerapan Patriotisme [LB1642.M2 T129 2006 f rb ].
title_short Kesan Pengajaran Terus Nilai Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Sejarah Bagi Penerapan Patriotisme [LB1642.M2 T129 2006 f rb ].
title_full Kesan Pengajaran Terus Nilai Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Sejarah Bagi Penerapan Patriotisme [LB1642.M2 T129 2006 f rb ].
title_fullStr Kesan Pengajaran Terus Nilai Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Sejarah Bagi Penerapan Patriotisme [LB1642.M2 T129 2006 f rb ].
title_full_unstemmed Kesan Pengajaran Terus Nilai Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Sejarah Bagi Penerapan Patriotisme [LB1642.M2 T129 2006 f rb ].
title_sort kesan pengajaran terus nilai dalam pengajaran dan pembelajaran sejarah bagi penerapan patriotisme [lb1642.m2 t129 2006 f rb ].
publishDate 2006
url http://eprints.usm.my/9733/1/MOHMAD_NOOR_B_MOHMAD_TAIB.pdf
http://eprints.usm.my/9733/
_version_ 1643701355189108736