Kesan Paduan Kitar Pembelajaran Dan Pemetaan Konsep Terhadap Konsepsi Pelajar Tentang Pembahagian Sel [LB1647. S111 2008 f rb].

Penyelidikan ini dijalankan untuk mengkaji kesan satu pendekatan berbentuk konstruktivis, iaitu paduan kitar pembelajaran dan pemetaan konsep terhadap kefahaman, perkembangan dan struktur pengetahuan pelajar berasaskan topik Pembahagian Sel. This research was carried out to examine the effects of...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Baharom, Sadiah
Format: Thesis
Language:English
Published: 2008
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/9964/1/KESAN_PADUAN_KITAR_PEMBELAJARAN_DAN_PEMETAAN_KONSEP_TERHADAP_KONSEPSI_PELAJAR_TENTANG_PEMBAHAGIAN_SEL.pdf
http://eprints.usm.my/9964/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Sains Malaysia
Language: English
Description
Summary:Penyelidikan ini dijalankan untuk mengkaji kesan satu pendekatan berbentuk konstruktivis, iaitu paduan kitar pembelajaran dan pemetaan konsep terhadap kefahaman, perkembangan dan struktur pengetahuan pelajar berasaskan topik Pembahagian Sel. This research was carried out to examine the effects of implementing a constructivist teaching approach by combining the learning cycle and concept mapping on students’ understanding, development of knowledge and the structure of knowledge based on the topic on Cell Division.