Perkhidmatan awam mesra rakyat : sejauh mana terjemahan kemesraan?

Perkhidmatan awam di Malaysia sangat bersifat kompetitif dan bertaraf dunia. Kerajaan sangat prihatin dalam meningkatkan keupayaan perkhidmatan awam dalam menyampaikan perkhidmatan yang terbaik kepada rakyat. Justeru, penulisan ini akan melihat sejauh manakah tahap kemesraan yang diberikan dalam men...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Junaidi, Noni Harianti, Aminuddin, Adnan, Awang Abdullah, Awang Mangala
Other Authors: Jaes, Lutfan
Format: Book Section
Language:English
Published: Penerbit UTHM 2020
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/2961/1/Bab05.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2961/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
Language: English
id my.uthm.eprints.2961
record_format eprints
spelling my.uthm.eprints.29612022-01-03T02:33:36Z http://eprints.uthm.edu.my/2961/ Perkhidmatan awam mesra rakyat : sejauh mana terjemahan kemesraan? Junaidi, Noni Harianti Aminuddin, Adnan Awang Abdullah, Awang Mangala DS Asia L7-97 Periodicals. Societies Perkhidmatan awam di Malaysia sangat bersifat kompetitif dan bertaraf dunia. Kerajaan sangat prihatin dalam meningkatkan keupayaan perkhidmatan awam dalam menyampaikan perkhidmatan yang terbaik kepada rakyat. Justeru, penulisan ini akan melihat sejauh manakah tahap kemesraan yang diberikan dalam menyampaikan perkhidmatan awam kepada seluruh lapisan rakyat. Perkembangan yang pesat dalam penggunaan teknologi juga turut membawa perubahan yang besar terhadap sistem penyampaian perkhidmatan awam di negara ini. Seterusnya, perbincangan juga akan dilihat dalam konteks kecekapan dan keberkesanan perkhidmatan awam yang diberikan oleh jabatan-jabatan kerajaan berkenaan. Penerbit UTHM Jaes, Lutfan Junaidi, Noni Harianti 2020 Book Section PeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/2961/1/Bab05.pdf Junaidi, Noni Harianti and Aminuddin, Adnan and Awang Abdullah, Awang Mangala (2020) Perkhidmatan awam mesra rakyat : sejauh mana terjemahan kemesraan? In: Pena birokrasi. Penerbit UTHM, pp. 63-74. ISBN 978-967-2389-99-6
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
building UTHM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
content_source UTHM Institutional Repository
url_provider http://eprints.uthm.edu.my/
language English
topic DS Asia
L7-97 Periodicals. Societies
spellingShingle DS Asia
L7-97 Periodicals. Societies
Junaidi, Noni Harianti
Aminuddin, Adnan
Awang Abdullah, Awang Mangala
Perkhidmatan awam mesra rakyat : sejauh mana terjemahan kemesraan?
description Perkhidmatan awam di Malaysia sangat bersifat kompetitif dan bertaraf dunia. Kerajaan sangat prihatin dalam meningkatkan keupayaan perkhidmatan awam dalam menyampaikan perkhidmatan yang terbaik kepada rakyat. Justeru, penulisan ini akan melihat sejauh manakah tahap kemesraan yang diberikan dalam menyampaikan perkhidmatan awam kepada seluruh lapisan rakyat. Perkembangan yang pesat dalam penggunaan teknologi juga turut membawa perubahan yang besar terhadap sistem penyampaian perkhidmatan awam di negara ini. Seterusnya, perbincangan juga akan dilihat dalam konteks kecekapan dan keberkesanan perkhidmatan awam yang diberikan oleh jabatan-jabatan kerajaan berkenaan.
author2 Jaes, Lutfan
author_facet Jaes, Lutfan
Junaidi, Noni Harianti
Aminuddin, Adnan
Awang Abdullah, Awang Mangala
format Book Section
author Junaidi, Noni Harianti
Aminuddin, Adnan
Awang Abdullah, Awang Mangala
author_sort Junaidi, Noni Harianti
title Perkhidmatan awam mesra rakyat : sejauh mana terjemahan kemesraan?
title_short Perkhidmatan awam mesra rakyat : sejauh mana terjemahan kemesraan?
title_full Perkhidmatan awam mesra rakyat : sejauh mana terjemahan kemesraan?
title_fullStr Perkhidmatan awam mesra rakyat : sejauh mana terjemahan kemesraan?
title_full_unstemmed Perkhidmatan awam mesra rakyat : sejauh mana terjemahan kemesraan?
title_sort perkhidmatan awam mesra rakyat : sejauh mana terjemahan kemesraan?
publisher Penerbit UTHM
publishDate 2020
url http://eprints.uthm.edu.my/2961/1/Bab05.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/2961/
_version_ 1738581063443152896