Kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam dalam mendepani cabaran revolusi industri 4.0
Kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam sering dipersoalkan walaupun pelbagai inisiatif diambil untuk meningkatkan kecekapan dan keberkesanan sektor ini. Oleh itu, artikel ini akan membincangkan kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam dalam mendepani cabaran Revolusi Industri...
Saved in:
Main Authors: | , , |
---|---|
Format: | Book Section |
Language: | English |
Published: |
Penerbit UTHM
2020
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/3002/1/Bab09.pdf http://eprints.uthm.edu.my/3002/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
Language: | English |
id |
my.uthm.eprints.3002 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.uthm.eprints.30022022-01-03T02:51:02Z http://eprints.uthm.edu.my/3002/ Kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam dalam mendepani cabaran revolusi industri 4.0 Rameli, Norizan Jaes, Lutfan Junaidi, Noni Harianti DS Asia L7-97 Periodicals. Societies Kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam sering dipersoalkan walaupun pelbagai inisiatif diambil untuk meningkatkan kecekapan dan keberkesanan sektor ini. Oleh itu, artikel ini akan membincangkan kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam dalam mendepani cabaran Revolusi Industri 4.0 yang sememangnya memberi impak kepada sektor perkhidmatan awam. Perkembangan Revolusi Industri 4.0 digagaskan dalam Rancangan Lima Tahun negara seiring Pelan Strategik Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia untuk memastikan sektor perkhidmatan awam kekal relevan dalam arus modenisasi. Proses penambahbaikan kepada sistem e-kerajaan juga mempengaruhi kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam. Perancangan strategik, komunikasi berkesan dan kerjasama semua lapisan penjawat awam amatlah diperlukan bagi kemapanan sektor ini untuk berhadapan dengan era Revolusi Industri 4.0. Penerbit UTHM Jaes, Lutfan Junaidi, Noni Harianti 2020 Book Section PeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/3002/1/Bab09.pdf Rameli, Norizan and Jaes, Lutfan and Junaidi, Noni Harianti (2020) Kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam dalam mendepani cabaran revolusi industri 4.0. In: Pena birokrasi. Penerbit UTHM, pp. 111-122. ISBN 978-967-2389-99-6 |
institution |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
building |
UTHM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
content_source |
UTHM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.uthm.edu.my/ |
language |
English |
topic |
DS Asia L7-97 Periodicals. Societies |
spellingShingle |
DS Asia L7-97 Periodicals. Societies Rameli, Norizan Jaes, Lutfan Junaidi, Noni Harianti Kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam dalam mendepani cabaran revolusi industri 4.0 |
description |
Kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam sering dipersoalkan walaupun pelbagai inisiatif diambil untuk meningkatkan kecekapan dan keberkesanan sektor ini. Oleh itu, artikel ini akan membincangkan kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam dalam mendepani cabaran Revolusi Industri 4.0 yang sememangnya memberi impak kepada sektor perkhidmatan awam. Perkembangan Revolusi Industri 4.0 digagaskan dalam Rancangan Lima Tahun negara seiring Pelan Strategik Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia untuk memastikan sektor perkhidmatan awam kekal relevan dalam arus modenisasi. Proses penambahbaikan kepada sistem e-kerajaan juga mempengaruhi kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam. Perancangan strategik, komunikasi berkesan dan kerjasama semua lapisan penjawat awam amatlah diperlukan bagi kemapanan sektor ini untuk berhadapan dengan era Revolusi Industri 4.0. |
author2 |
Jaes, Lutfan |
author_facet |
Jaes, Lutfan Rameli, Norizan Jaes, Lutfan Junaidi, Noni Harianti |
format |
Book Section |
author |
Rameli, Norizan Jaes, Lutfan Junaidi, Noni Harianti |
author_sort |
Rameli, Norizan |
title |
Kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam dalam mendepani cabaran revolusi industri 4.0 |
title_short |
Kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam dalam mendepani cabaran revolusi industri 4.0 |
title_full |
Kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam dalam mendepani cabaran revolusi industri 4.0 |
title_fullStr |
Kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam dalam mendepani cabaran revolusi industri 4.0 |
title_full_unstemmed |
Kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam dalam mendepani cabaran revolusi industri 4.0 |
title_sort |
kecekapan dan keberkesanan sektor perkhidmatan awam dalam mendepani cabaran revolusi industri 4.0 |
publisher |
Penerbit UTHM |
publishDate |
2020 |
url |
http://eprints.uthm.edu.my/3002/1/Bab09.pdf http://eprints.uthm.edu.my/3002/ |
_version_ |
1738581069013188608 |