Keselesaan pelajar KUiTTHO terhadap penggunaan bangunan yang telah diubahsuai
Penyelidikan it'li dijalankan bertl.~uan \mtuk meninjau ke:selesaan pelajar terhadap penggunaan bangunan yang telah diubahsuai. Kajian ini juga ingin mengetahui sarna ada bangunan yang telah diubahsuai dapat memenuhi fungsinya) mengenalpa<;ti ma~alah-masalah yang timbul hasil daripada...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2002
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/8127/1/24p%20CHAI%20TECK%20JUNG.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8127/2/CHAI%20TECK%20JUNG%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8127/3/CHAI%20TECK%20JUNG%20WATERMARK.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8127/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
Language: | English English English |
Summary: | Penyelidikan it'li dijalankan bertl.~uan \mtuk meninjau ke:selesaan pelajar
terhadap penggunaan bangunan yang telah diubahsuai. Kajian ini juga ingin
mengetahui sarna ada bangunan yang telah diubahsuai dapat memenuhi fungsinya)
mengenalpa<;ti ma~alah-masalah yang timbul hasil daripada kelja penguhahsuaian
hangunan dan mengenalpasti sarna ada faktor kesele~aan h:mellmm holeh
mempengaruhi turnpuan pelajar. Daripada analisis, didapati bahawa keselesaan
bangunan yang telah diubahsuai boleh mempengaruhi turnpuan pelajar dalarn aktiviti
pembelajaran. Pada masa yang sarna, rnasalah tumpuanjuga boleh membawa kesan
kepada prestasi pencapaian akademik pelajar. Kajianjuga mendapati kerja
pengubahsuaian bangunan telah mendatangkan pelbagai kesan sampingan kepada
pelajar dan stafKUiTTHO. Di samping itu, tindakan pengubahsuaian bangunanjuga
wajar dilakukan untuk menangani masalah kekurangan bilik h..Llliah, dewan kuliah
dan sebagainyamengikut justifikasi universiti serta bangunan yang diubahsuai dapat
memenuhi fungsinya. Akhir sekali, sebuah garis panduan umum perlaksanaan
program pengubahsuaian bangunan dihasilkan sebagai panduan. |
---|