Kebolehgunaan pembelajaran berbantu komputer untuk mata pelajaran pengukuran di politeknik

Kajian yang dijalankan ini bertujuan untuk melihat kebolehgunaan perisian pembelajaran berbantukan komputer untuk mata pelajaran Pengukuran yang telah dibangunkan untuk membantu pelajar di dalam proses pembelajaran mereka. Perisian utama yang digunakan untuk membangunkan perisian pembelajaran ber...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Salem, Mohd Fadzli
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/8591/1/24p%20MOHD%20FADZLI%20SALEM.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8591/2/MOHD%20FADZLI%20SALEM%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8591/3/MOHD%20FADZLI%20SALEM%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8591/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
Language: English
English
English
id my.uthm.eprints.8591
record_format eprints
spelling my.uthm.eprints.85912023-04-11T03:17:34Z http://eprints.uthm.edu.my/8591/ Kebolehgunaan pembelajaran berbantu komputer untuk mata pelajaran pengukuran di politeknik Salem, Mohd Fadzli QC Physics QC501-766 Electricity and magnetism Kajian yang dijalankan ini bertujuan untuk melihat kebolehgunaan perisian pembelajaran berbantukan komputer untuk mata pelajaran Pengukuran yang telah dibangunkan untuk membantu pelajar di dalam proses pembelajaran mereka. Perisian utama yang digunakan untuk membangunkan perisian pembelajaran berbantu komputer ini ialah Macromedia Authorware 6. Kajian ini tertumpu kepada isi kandungan perisian yang dibangunkan untuk membantu pelajar dalam proses pembelajaran, menghasilkan perisian yang memenuhi keperluan aktiviti pengajaran dan pembelajaran, mengenal pasti pengaruh pembelajaran berbantu komputer yang dibangunkan dalam memotivasikan pelajar dan menyediakan antara muka perisian yang boleh menarik minat pelajar. Kajian kes ini telah dilakukan di Politeknik Johor Bahru, Johor. Responden bagi kajian ini terdiri daripada 48 orang pelajar Sijil Kejuruteraan Elektrik di Politeknik Johor Bahru. Kajian berbentuk tinjauan ini menggunakan borang soal selidik sebagai instrumen kajian. Data yang di dapati dianalisis dengan menggunakan perisian Statistical Packages For Social Sciences (SPSS) versi 11.0. Hasil daripada kajian ini menunjukkan bahawa perisian pembelajaran berbantukan komputer untuk mata pelajaran Pengukuran ini mempunyai tahap kebolehgunaan yang tinggi dan dapat membantu pelajar di dalam proses pembelajaran serta sesuai untuk dijadikan sumber rujukan alternatif dalam mempelajari mata pelajaran Pengukuran di politeknik. 2003-09 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/8591/1/24p%20MOHD%20FADZLI%20SALEM.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/8591/2/MOHD%20FADZLI%20SALEM%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/8591/3/MOHD%20FADZLI%20SALEM%20WATERMARK.pdf Salem, Mohd Fadzli (2003) Kebolehgunaan pembelajaran berbantu komputer untuk mata pelajaran pengukuran di politeknik. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
building UTHM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
content_source UTHM Institutional Repository
url_provider http://eprints.uthm.edu.my/
language English
English
English
topic QC Physics
QC501-766 Electricity and magnetism
spellingShingle QC Physics
QC501-766 Electricity and magnetism
Salem, Mohd Fadzli
Kebolehgunaan pembelajaran berbantu komputer untuk mata pelajaran pengukuran di politeknik
description Kajian yang dijalankan ini bertujuan untuk melihat kebolehgunaan perisian pembelajaran berbantukan komputer untuk mata pelajaran Pengukuran yang telah dibangunkan untuk membantu pelajar di dalam proses pembelajaran mereka. Perisian utama yang digunakan untuk membangunkan perisian pembelajaran berbantu komputer ini ialah Macromedia Authorware 6. Kajian ini tertumpu kepada isi kandungan perisian yang dibangunkan untuk membantu pelajar dalam proses pembelajaran, menghasilkan perisian yang memenuhi keperluan aktiviti pengajaran dan pembelajaran, mengenal pasti pengaruh pembelajaran berbantu komputer yang dibangunkan dalam memotivasikan pelajar dan menyediakan antara muka perisian yang boleh menarik minat pelajar. Kajian kes ini telah dilakukan di Politeknik Johor Bahru, Johor. Responden bagi kajian ini terdiri daripada 48 orang pelajar Sijil Kejuruteraan Elektrik di Politeknik Johor Bahru. Kajian berbentuk tinjauan ini menggunakan borang soal selidik sebagai instrumen kajian. Data yang di dapati dianalisis dengan menggunakan perisian Statistical Packages For Social Sciences (SPSS) versi 11.0. Hasil daripada kajian ini menunjukkan bahawa perisian pembelajaran berbantukan komputer untuk mata pelajaran Pengukuran ini mempunyai tahap kebolehgunaan yang tinggi dan dapat membantu pelajar di dalam proses pembelajaran serta sesuai untuk dijadikan sumber rujukan alternatif dalam mempelajari mata pelajaran Pengukuran di politeknik.
format Thesis
author Salem, Mohd Fadzli
author_facet Salem, Mohd Fadzli
author_sort Salem, Mohd Fadzli
title Kebolehgunaan pembelajaran berbantu komputer untuk mata pelajaran pengukuran di politeknik
title_short Kebolehgunaan pembelajaran berbantu komputer untuk mata pelajaran pengukuran di politeknik
title_full Kebolehgunaan pembelajaran berbantu komputer untuk mata pelajaran pengukuran di politeknik
title_fullStr Kebolehgunaan pembelajaran berbantu komputer untuk mata pelajaran pengukuran di politeknik
title_full_unstemmed Kebolehgunaan pembelajaran berbantu komputer untuk mata pelajaran pengukuran di politeknik
title_sort kebolehgunaan pembelajaran berbantu komputer untuk mata pelajaran pengukuran di politeknik
publishDate 2003
url http://eprints.uthm.edu.my/8591/1/24p%20MOHD%20FADZLI%20SALEM.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8591/2/MOHD%20FADZLI%20SALEM%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8591/3/MOHD%20FADZLI%20SALEM%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/8591/
_version_ 1762963675469053952