Penghasilan album elektronik untuk subjek penyenggaraan kerja kayu dalam proses pengajaran dan pembelajaran

Album elektronik merupakan salah satu alat bahan bantu mengajar (ABBM) berasaskan komputer yang digunakan bagi menyampaikan isi pelajaran. Album elektronik ini menggunakan konsep penghasilan CD photo, di mana himpunan gambar digital yang dimasukkan ke dalam CD-ROM. Dalam kajian ini, pengkaji ing...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ibrahim Mukhtar, Marina
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/9038/1/24p%20MARINA%20IBRAHIM%20MUKHTAR.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9038/2/MARINA%20IBRAHIM%20MUKHTAR%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9038/3/MARINA%20IBRAHIM%20MUKHTAR%20WATERMARK.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/9038/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
Language: English
English
English
Description
Summary:Album elektronik merupakan salah satu alat bahan bantu mengajar (ABBM) berasaskan komputer yang digunakan bagi menyampaikan isi pelajaran. Album elektronik ini menggunakan konsep penghasilan CD photo, di mana himpunan gambar digital yang dimasukkan ke dalam CD-ROM. Dalam kajian ini, pengkaji ingin meninjau penggunaan album elektronik untuk Subjek Penyenggaraan Keija Kayu sebagai pendekatan baru dalam proses pengajaran dan pembelajaran di Kolej Komuniti Kementerian Pendidikan Malaysia (KKKPM). Tinjauan dibuat untuk melihat persepsi pelajar terhadap ciri-ciri e-album dari aspek memotivasikan, menarik perhatian, memudahkan pemahaman, memberi gambaran realistik dan mesra pengguna. Kajian ini telah dijalankan di Kolej Komuniti Segamat, No. 24-34, Jalan Putera 1/1, 85000 Segamat, Johor. Manakala respondennya terdiri daripada pelajar Sijil Kursus Penyelenggaraan Bangunan. Pengkaji memilih soal selidik sebagai instrumen kajian. Data yang dikumpul telah dianalisis menggunakan Statistical Package For social Sciences (SPSS) version 11.5 yang dipersembahkan dalam bentuk skor min. Hasil analisis menunjukkan pelajar mempunyai persepsi yang positif terhadap album elektronik ini dalam pembelajaran mereka.