Kajian kemahiran pelajar sarjana pendidikan teknik dan vokasional semester 3 KUiTTHO membangunkan courseware pendidikan dari segi teknologi dan teori pedagogi
Projek ini adalah untuk mengkaji kemahiran pel ajar sarjana Pendidikan Teknik Dan Vokasional semester 3 KUiTTHO membangunkan courseware pendidikan dari segi teknologi dan teori pedagogi. Sampel kajian terdiri daripada 49 orang pelajar semester tiga kursus sarjana Pendidikan Teknik dan Vokasional...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English English English |
Published: |
2002
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/9681/1/24p%20NORHAYATI%20ISMAIL.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9681/2/NORHAYATI%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9681/3/NORHAYATI%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9681/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Tun Hussein Onn Malaysia |
Language: | English English English |
Summary: | Projek ini adalah untuk mengkaji kemahiran pel ajar sarjana Pendidikan
Teknik Dan Vokasional semester 3 KUiTTHO membangunkan courseware pendidikan
dari segi teknologi dan teori pedagogi. Sampel kajian terdiri daripada 49 orang pelajar
semester tiga kursus sarjana Pendidikan Teknik dan Vokasional Kolej Universiti
Teknologi Tun Hussein Onn sesi 2000/2001. Perolehan data adalah melalui temubual,
pemerhatian dan borang soal selidik yang telah diedarkan kepada pelajar-pelajar
tersebut. Pengkaji memberi tumpuan kepada persoalan kajian yang melihat kepada
empat aspek iaitu, jenis-jenis pekakasan dan peri sian pembangunan courseware,
kemahiran pengendalian perkakasan dan perisian pembangunan courseware, aplikasi
pedagogi dalam courseware dan proses pembangunan courseware. Dapatan kajian
menunjukkan terdapat keperluan meningkatkan pendedahan dan kemahiran
pembangunan courseware pelajar sarjana dari segi teknologi dan pedagogi |
---|