Masalah Pelajar Tahun Akhir Fakulti Pendidikan Universiti Teknologi Malaysia Dalam Merekabentuk Antaramuka Skrin Yang Baik.

Kajian ini adalah untuk mengenalpasti masalah, sumber idea dan pemahaman pelajar tahun akhir fakulti Pendidikan di Universiti Teknologi Malaysia dalam merekabentuk antaramuka skrin yang baik. Kaedah deskriptif menggunakan set soalan soal selidik yang telah dibina dan dilaksanakan untuk mendapatkan m...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Junaidi, Juhazren, Hussein, Nurul Hazwani
Format: Article
Language:English
Published: 2010
Subjects:
Online Access:http://eprints.utm.my/id/eprint/10731/1/MASALAH_PELAJAR_TAHUN_AKHIR_FAKULTI_PENDIDIKAN_UNIVERSITI_TEKNOLOGI_MALAYSIA_DALAM_MEREKABENTUK_ANTARAMUKA_SKRIN_YANG_BAIK.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/10731/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Teknologi Malaysia
Language: English
id my.utm.10731
record_format eprints
spelling my.utm.107312017-08-14T07:04:51Z http://eprints.utm.my/id/eprint/10731/ Masalah Pelajar Tahun Akhir Fakulti Pendidikan Universiti Teknologi Malaysia Dalam Merekabentuk Antaramuka Skrin Yang Baik. Junaidi, Juhazren Hussein, Nurul Hazwani L Education (General) Kajian ini adalah untuk mengenalpasti masalah, sumber idea dan pemahaman pelajar tahun akhir fakulti Pendidikan di Universiti Teknologi Malaysia dalam merekabentuk antaramuka skrin yang baik. Kaedah deskriptif menggunakan set soalan soal selidik yang telah dibina dan dilaksanakan untuk mendapatkan maklumat bagi kajian ini. Seramai 66 orang sampel telah dipilih berdasarkan Jadual kreijei dan Morgan dimana sekiranya bilangan populasi 80 orang maka bilangan sample minimum adalah 66 orang. Sample ini terdiri daripada pelajar kursus 4 SPK ( Sains dan Komputer serta Pendidikan Kimia), 4 SPP ( Sains dan Komputer serta Pendidikan Fizik) dan 4 SPT (Sains dan Komputer serta Pendidikan Matematik). Data-data yang diperolehi dianalisis dengan menggunakan perisian SPSS untuk mendapatkan min dan peratusan serta frekuensi bagi setiap persoalan kajian. Hasil kajian menunjukkan bahawa pelajar-pelajar yang dikaji mempunyai beberapa masalah dalam merekabentuk antaramuka yang baik dan effektif kepada pengguna. 2010-10-24 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/10731/1/MASALAH_PELAJAR_TAHUN_AKHIR_FAKULTI_PENDIDIKAN_UNIVERSITI_TEKNOLOGI_MALAYSIA_DALAM_MEREKABENTUK_ANTARAMUKA_SKRIN_YANG_BAIK.pdf Junaidi, Juhazren and Hussein, Nurul Hazwani (2010) Masalah Pelajar Tahun Akhir Fakulti Pendidikan Universiti Teknologi Malaysia Dalam Merekabentuk Antaramuka Skrin Yang Baik. Masalah Pelajar Tahun Akhir Fakulti Pendidikan Universiti Teknologi Malaysia Dalam Merekabentuk Antaramuka Skrin Yang Baik. . pp. 1-7. (Unpublished)
institution Universiti Teknologi Malaysia
building UTM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Malaysia
content_source UTM Institutional Repository
url_provider http://eprints.utm.my/
language English
topic L Education (General)
spellingShingle L Education (General)
Junaidi, Juhazren
Hussein, Nurul Hazwani
Masalah Pelajar Tahun Akhir Fakulti Pendidikan Universiti Teknologi Malaysia Dalam Merekabentuk Antaramuka Skrin Yang Baik.
description Kajian ini adalah untuk mengenalpasti masalah, sumber idea dan pemahaman pelajar tahun akhir fakulti Pendidikan di Universiti Teknologi Malaysia dalam merekabentuk antaramuka skrin yang baik. Kaedah deskriptif menggunakan set soalan soal selidik yang telah dibina dan dilaksanakan untuk mendapatkan maklumat bagi kajian ini. Seramai 66 orang sampel telah dipilih berdasarkan Jadual kreijei dan Morgan dimana sekiranya bilangan populasi 80 orang maka bilangan sample minimum adalah 66 orang. Sample ini terdiri daripada pelajar kursus 4 SPK ( Sains dan Komputer serta Pendidikan Kimia), 4 SPP ( Sains dan Komputer serta Pendidikan Fizik) dan 4 SPT (Sains dan Komputer serta Pendidikan Matematik). Data-data yang diperolehi dianalisis dengan menggunakan perisian SPSS untuk mendapatkan min dan peratusan serta frekuensi bagi setiap persoalan kajian. Hasil kajian menunjukkan bahawa pelajar-pelajar yang dikaji mempunyai beberapa masalah dalam merekabentuk antaramuka yang baik dan effektif kepada pengguna.
format Article
author Junaidi, Juhazren
Hussein, Nurul Hazwani
author_facet Junaidi, Juhazren
Hussein, Nurul Hazwani
author_sort Junaidi, Juhazren
title Masalah Pelajar Tahun Akhir Fakulti Pendidikan Universiti Teknologi Malaysia Dalam Merekabentuk Antaramuka Skrin Yang Baik.
title_short Masalah Pelajar Tahun Akhir Fakulti Pendidikan Universiti Teknologi Malaysia Dalam Merekabentuk Antaramuka Skrin Yang Baik.
title_full Masalah Pelajar Tahun Akhir Fakulti Pendidikan Universiti Teknologi Malaysia Dalam Merekabentuk Antaramuka Skrin Yang Baik.
title_fullStr Masalah Pelajar Tahun Akhir Fakulti Pendidikan Universiti Teknologi Malaysia Dalam Merekabentuk Antaramuka Skrin Yang Baik.
title_full_unstemmed Masalah Pelajar Tahun Akhir Fakulti Pendidikan Universiti Teknologi Malaysia Dalam Merekabentuk Antaramuka Skrin Yang Baik.
title_sort masalah pelajar tahun akhir fakulti pendidikan universiti teknologi malaysia dalam merekabentuk antaramuka skrin yang baik.
publishDate 2010
url http://eprints.utm.my/id/eprint/10731/1/MASALAH_PELAJAR_TAHUN_AKHIR_FAKULTI_PENDIDIKAN_UNIVERSITI_TEKNOLOGI_MALAYSIA_DALAM_MEREKABENTUK_ANTARAMUKA_SKRIN_YANG_BAIK.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/10731/
_version_ 1643645482282516480