Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru
Sekolah Rendah Islam Hidayah adalah sebuah sekolah swasta di bawah rangkaian SekolahIslam Hidayah yang menawarkan pendidikan bersepadu KBSR dengan menggabungkan matapelajaranakademik dan juga deeniah bagi pelajar-pelajarnya. Kajian yang dijalankan oleh penyelidik dilakukanadalah untuk mengenalpasti...
Saved in:
Main Authors: | , |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
2010
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/id/eprint/10749/1/TAHAP_AMALAN_ELEMEN_PENGURUSAN_PEPERIKSAAN_DAN_ELEMEN_PENGURUSAN_KOKURIKULUM_DI_SEKOLAH_RENDAH_ISLAM_HIDAYAH.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/10749/ http://docplayer.net/43458122-Tahap-amalan-elemen-pengurusan-peperiksaan-dan-elemen-pengurusan-kokurikulum-di-sekolah-rendah-islam-hidayah-johor-bahru.html |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Teknologi Malaysia |
Language: | English |
id |
my.utm.10749 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.utm.107492017-03-13T04:10:59Z http://eprints.utm.my/id/eprint/10749/ Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru Hushin, Hassan Ramli, Suhaimi L Education (General) Sekolah Rendah Islam Hidayah adalah sebuah sekolah swasta di bawah rangkaian SekolahIslam Hidayah yang menawarkan pendidikan bersepadu KBSR dengan menggabungkan matapelajaranakademik dan juga deeniah bagi pelajar-pelajarnya. Kajian yang dijalankan oleh penyelidik dilakukanadalah untuk mengenalpasti tahap amalan oleh pihak sekolah terhadap elemen pengurusan peperiksaandan elemen pengurusan kokurikulum. Bilangan responden yang terlibat dalam kajian ini adalah seramai68 orang dan hasil kajian ini diproses dengan menggunakan perisian Statistical Package for SocialScience Version 15.0 for Windows ( SPSS ). Hasil analisis menunjukkan tahap amalan elemen pengurusanpeperiksaan dan elemen kokurikulum di Sekolah Rendah Islam Hidayah berada pada tahap tinggi.Penyelidik juga menyarankan cadangan untuk kajian lanjutan disertakan untuk tujuan penambahbaikan. 2010-10-25 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/10749/1/TAHAP_AMALAN_ELEMEN_PENGURUSAN_PEPERIKSAAN_DAN_ELEMEN_PENGURUSAN_KOKURIKULUM_DI_SEKOLAH_RENDAH_ISLAM_HIDAYAH.pdf Hushin, Hassan and Ramli, Suhaimi (2010) Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru. Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru . pp. 1-6. (Unpublished) http://docplayer.net/43458122-Tahap-amalan-elemen-pengurusan-peperiksaan-dan-elemen-pengurusan-kokurikulum-di-sekolah-rendah-islam-hidayah-johor-bahru.html |
institution |
Universiti Teknologi Malaysia |
building |
UTM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Teknologi Malaysia |
content_source |
UTM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.utm.my/ |
language |
English |
topic |
L Education (General) |
spellingShingle |
L Education (General) Hushin, Hassan Ramli, Suhaimi Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru |
description |
Sekolah Rendah Islam Hidayah adalah sebuah sekolah swasta di bawah rangkaian SekolahIslam Hidayah yang menawarkan pendidikan bersepadu KBSR dengan menggabungkan matapelajaranakademik dan juga deeniah bagi pelajar-pelajarnya. Kajian yang dijalankan oleh penyelidik dilakukanadalah untuk mengenalpasti tahap amalan oleh pihak sekolah terhadap elemen pengurusan peperiksaandan elemen pengurusan kokurikulum. Bilangan responden yang terlibat dalam kajian ini adalah seramai68 orang dan hasil kajian ini diproses dengan menggunakan perisian Statistical Package for SocialScience Version 15.0 for Windows ( SPSS ). Hasil analisis menunjukkan tahap amalan elemen pengurusanpeperiksaan dan elemen kokurikulum di Sekolah Rendah Islam Hidayah berada pada tahap tinggi.Penyelidik juga menyarankan cadangan untuk kajian lanjutan disertakan untuk tujuan penambahbaikan. |
format |
Article |
author |
Hushin, Hassan Ramli, Suhaimi |
author_facet |
Hushin, Hassan Ramli, Suhaimi |
author_sort |
Hushin, Hassan |
title |
Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru |
title_short |
Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru |
title_full |
Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru |
title_fullStr |
Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru |
title_full_unstemmed |
Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru |
title_sort |
tahap amalan elemen pengurusan peperiksaan dan elemen pengurusan kokurikulum di sekolah rendah islam hidayah, johor bahru |
publishDate |
2010 |
url |
http://eprints.utm.my/id/eprint/10749/1/TAHAP_AMALAN_ELEMEN_PENGURUSAN_PEPERIKSAAN_DAN_ELEMEN_PENGURUSAN_KOKURIKULUM_DI_SEKOLAH_RENDAH_ISLAM_HIDAYAH.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/10749/ http://docplayer.net/43458122-Tahap-amalan-elemen-pengurusan-peperiksaan-dan-elemen-pengurusan-kokurikulum-di-sekolah-rendah-islam-hidayah-johor-bahru.html |
_version_ |
1643645487277932544 |