Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru

Sekolah Rendah Islam Hidayah adalah sebuah sekolah swasta di bawah rangkaian SekolahIslam Hidayah yang menawarkan pendidikan bersepadu KBSR dengan menggabungkan matapelajaranakademik dan juga deeniah bagi pelajar-pelajarnya. Kajian yang dijalankan oleh penyelidik dilakukanadalah untuk mengenalpasti...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Hushin, Hassan, Ramli, Suhaimi
Format: Article
Language:English
Published: 2010
Subjects:
Online Access:http://eprints.utm.my/id/eprint/10749/1/TAHAP_AMALAN_ELEMEN_PENGURUSAN_PEPERIKSAAN_DAN_ELEMEN_PENGURUSAN_KOKURIKULUM_DI_SEKOLAH_RENDAH_ISLAM_HIDAYAH.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/10749/
http://docplayer.net/43458122-Tahap-amalan-elemen-pengurusan-peperiksaan-dan-elemen-pengurusan-kokurikulum-di-sekolah-rendah-islam-hidayah-johor-bahru.html
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Teknologi Malaysia
Language: English
id my.utm.10749
record_format eprints
spelling my.utm.107492017-03-13T04:10:59Z http://eprints.utm.my/id/eprint/10749/ Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru Hushin, Hassan Ramli, Suhaimi L Education (General) Sekolah Rendah Islam Hidayah adalah sebuah sekolah swasta di bawah rangkaian SekolahIslam Hidayah yang menawarkan pendidikan bersepadu KBSR dengan menggabungkan matapelajaranakademik dan juga deeniah bagi pelajar-pelajarnya. Kajian yang dijalankan oleh penyelidik dilakukanadalah untuk mengenalpasti tahap amalan oleh pihak sekolah terhadap elemen pengurusan peperiksaandan elemen pengurusan kokurikulum. Bilangan responden yang terlibat dalam kajian ini adalah seramai68 orang dan hasil kajian ini diproses dengan menggunakan perisian Statistical Package for SocialScience Version 15.0 for Windows ( SPSS ). Hasil analisis menunjukkan tahap amalan elemen pengurusanpeperiksaan dan elemen kokurikulum di Sekolah Rendah Islam Hidayah berada pada tahap tinggi.Penyelidik juga menyarankan cadangan untuk kajian lanjutan disertakan untuk tujuan penambahbaikan. 2010-10-25 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/10749/1/TAHAP_AMALAN_ELEMEN_PENGURUSAN_PEPERIKSAAN_DAN_ELEMEN_PENGURUSAN_KOKURIKULUM_DI_SEKOLAH_RENDAH_ISLAM_HIDAYAH.pdf Hushin, Hassan and Ramli, Suhaimi (2010) Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru. Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru . pp. 1-6. (Unpublished) http://docplayer.net/43458122-Tahap-amalan-elemen-pengurusan-peperiksaan-dan-elemen-pengurusan-kokurikulum-di-sekolah-rendah-islam-hidayah-johor-bahru.html
institution Universiti Teknologi Malaysia
building UTM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Malaysia
content_source UTM Institutional Repository
url_provider http://eprints.utm.my/
language English
topic L Education (General)
spellingShingle L Education (General)
Hushin, Hassan
Ramli, Suhaimi
Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru
description Sekolah Rendah Islam Hidayah adalah sebuah sekolah swasta di bawah rangkaian SekolahIslam Hidayah yang menawarkan pendidikan bersepadu KBSR dengan menggabungkan matapelajaranakademik dan juga deeniah bagi pelajar-pelajarnya. Kajian yang dijalankan oleh penyelidik dilakukanadalah untuk mengenalpasti tahap amalan oleh pihak sekolah terhadap elemen pengurusan peperiksaandan elemen pengurusan kokurikulum. Bilangan responden yang terlibat dalam kajian ini adalah seramai68 orang dan hasil kajian ini diproses dengan menggunakan perisian Statistical Package for SocialScience Version 15.0 for Windows ( SPSS ). Hasil analisis menunjukkan tahap amalan elemen pengurusanpeperiksaan dan elemen kokurikulum di Sekolah Rendah Islam Hidayah berada pada tahap tinggi.Penyelidik juga menyarankan cadangan untuk kajian lanjutan disertakan untuk tujuan penambahbaikan.
format Article
author Hushin, Hassan
Ramli, Suhaimi
author_facet Hushin, Hassan
Ramli, Suhaimi
author_sort Hushin, Hassan
title Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru
title_short Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru
title_full Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru
title_fullStr Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru
title_full_unstemmed Tahap Amalan Elemen Pengurusan Peperiksaan Dan Elemen Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Rendah Islam Hidayah, Johor Bahru
title_sort tahap amalan elemen pengurusan peperiksaan dan elemen pengurusan kokurikulum di sekolah rendah islam hidayah, johor bahru
publishDate 2010
url http://eprints.utm.my/id/eprint/10749/1/TAHAP_AMALAN_ELEMEN_PENGURUSAN_PEPERIKSAAN_DAN_ELEMEN_PENGURUSAN_KOKURIKULUM_DI_SEKOLAH_RENDAH_ISLAM_HIDAYAH.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/10749/
http://docplayer.net/43458122-Tahap-amalan-elemen-pengurusan-peperiksaan-dan-elemen-pengurusan-kokurikulum-di-sekolah-rendah-islam-hidayah-johor-bahru.html
_version_ 1643645487277932544