Tahap Amalan Pengurusan Peperiksaan Dan Pengurusan Kokurikulum Di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru.

Kajian ini merupakan satu kajian berbentuk deskriptif untuk mengenalpasti tahapamalan pengurusan peperiksaan dan pengurusan kokurikulum di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru. Seramai 49 orang guru dari Sekolah Menengah Islam Hidayah telahdipilih sebagai responden kajian ini. Kajian ini dija...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Hushin, Hassan, Kamaruddin, Shafinaz
Format: Article
Language:English
Published: 2010
Subjects:
Online Access:http://eprints.utm.my/id/eprint/11671/1/Tahap_Amalan_Pengurusan_Peperiksaan_Dan_Pengurusan_Kokurikulum_Di_Sekolah_Menengah_Islam_Hidayah.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/11671/
https://core.ac.uk/display/11787022
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Teknologi Malaysia
Language: English
Description
Summary:Kajian ini merupakan satu kajian berbentuk deskriptif untuk mengenalpasti tahapamalan pengurusan peperiksaan dan pengurusan kokurikulum di Sekolah Menengah Islam Hidayah, Johor Bahru. Seramai 49 orang guru dari Sekolah Menengah Islam Hidayah telahdipilih sebagai responden kajian ini. Kajian ini dijalankan dengan mengedarkan satu set soalselidik kepada responden yang mempunyai 59 item. Data telah dianalisis secara statistik deskriptif dengan menggunakan program Statistical Package for Social Science (SPSS) 13.0 for Windows. Tahap kebolehpercayaan (Alfa Cronbach) yang diperolehi melalui kajian rintis ialah0.832. Secara keseluruhan dapatan kajian menunjukkan bahawa tahap amalan pengurusan peperiksaan dan kokurikulum di SMIH berada pada tahap tinggi. Cadangan untuk kajian lanjutan disertakan untuk tujuan penambahbaikan.