Pembinaan dan analisis ujian bilik darjah

Buku ini mengandungi beberapa bab iaitu kandungan, prakata, bab 1: pengenalan, takrif istilah, prinsip-prinsip am penilaian, penilaian dan pengajaran, skala ukur, bab 2: taksonomi objektif pendidikan, objektif pengajaran, dimensi objektif, tahap kemahiran, taksonomi objektif pembelajaran bloom, bab...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ghafar, Mohd. Najib
Format: Book
Language:English
Published: Penerbit UTM 1997
Subjects:
Online Access:http://eprints.utm.my/id/eprint/30356/1/Mohd.NajibGhafar1997_PembinaanDanAnalisisUjianBilikDarjahTOC.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/30356/
http://www.penerbit.utm.my/cgi-bin/katalog/buku.cgi?id=221
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Teknologi Malaysia
Language: English
id my.utm.30356
record_format eprints
spelling my.utm.303562017-09-10T06:47:26Z http://eprints.utm.my/id/eprint/30356/ Pembinaan dan analisis ujian bilik darjah Ghafar, Mohd. Najib L Education Buku ini mengandungi beberapa bab iaitu kandungan, prakata, bab 1: pengenalan, takrif istilah, prinsip-prinsip am penilaian, penilaian dan pengajaran, skala ukur, bab 2: taksonomi objektif pendidikan, objektif pengajaran, dimensi objektif, tahap kemahiran, taksonomi objektif pembelajaran bloom, bab 3: ciri utama ujian, kesahan, kebolehpercayaan, bab 4: perancangan ujian bilik darjah, tujuan ujian, pembinaan jadual penentuan ujian (jadual spesifikasi), bab 5: memilih jenis soalan, soalan objektif, soalan penafsiran (penaksiran), soalan subjektif, bab 6: pengukuran afektif dan psikomotor, soal selidik, tahap afektif, gagasan tingkah laku, pernyataan soalan, bab 7: tadbiran ujian, himpunan, arahan ujian, cetakan, tadbiran ujian, bab 8: analisis butiran, penekaan, prosedur analisis butiran (item), kesimpulan, bab 9: analisis markah dan asas statistik, perwakilan data, pengukuran kecenderungan memusat, pengukuran varian, pengukuran koefisien korelasi, bab 10: penafsiran markah dan laporan, kegunaan min, median dan mod, tafsiran taburan, tafsiran sisihan lazim, gred norma, bab 11: isu-isu pengukuran dan penilaian, pendidikan rendah, pendidikan tinggi, korelasi kemasukan dan keluaran, kesimpulan, lampiran 1, indek. Penerbit UTM 1997 Book PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/30356/1/Mohd.NajibGhafar1997_PembinaanDanAnalisisUjianBilikDarjahTOC.pdf Ghafar, Mohd. Najib (1997) Pembinaan dan analisis ujian bilik darjah. Penerbit UTM, Skudai, Johor Bahru. ISBN 983–52–0073–4 http://www.penerbit.utm.my/cgi-bin/katalog/buku.cgi?id=221
institution Universiti Teknologi Malaysia
building UTM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Teknologi Malaysia
content_source UTM Institutional Repository
url_provider http://eprints.utm.my/
language English
topic L Education
spellingShingle L Education
Ghafar, Mohd. Najib
Pembinaan dan analisis ujian bilik darjah
description Buku ini mengandungi beberapa bab iaitu kandungan, prakata, bab 1: pengenalan, takrif istilah, prinsip-prinsip am penilaian, penilaian dan pengajaran, skala ukur, bab 2: taksonomi objektif pendidikan, objektif pengajaran, dimensi objektif, tahap kemahiran, taksonomi objektif pembelajaran bloom, bab 3: ciri utama ujian, kesahan, kebolehpercayaan, bab 4: perancangan ujian bilik darjah, tujuan ujian, pembinaan jadual penentuan ujian (jadual spesifikasi), bab 5: memilih jenis soalan, soalan objektif, soalan penafsiran (penaksiran), soalan subjektif, bab 6: pengukuran afektif dan psikomotor, soal selidik, tahap afektif, gagasan tingkah laku, pernyataan soalan, bab 7: tadbiran ujian, himpunan, arahan ujian, cetakan, tadbiran ujian, bab 8: analisis butiran, penekaan, prosedur analisis butiran (item), kesimpulan, bab 9: analisis markah dan asas statistik, perwakilan data, pengukuran kecenderungan memusat, pengukuran varian, pengukuran koefisien korelasi, bab 10: penafsiran markah dan laporan, kegunaan min, median dan mod, tafsiran taburan, tafsiran sisihan lazim, gred norma, bab 11: isu-isu pengukuran dan penilaian, pendidikan rendah, pendidikan tinggi, korelasi kemasukan dan keluaran, kesimpulan, lampiran 1, indek.
format Book
author Ghafar, Mohd. Najib
author_facet Ghafar, Mohd. Najib
author_sort Ghafar, Mohd. Najib
title Pembinaan dan analisis ujian bilik darjah
title_short Pembinaan dan analisis ujian bilik darjah
title_full Pembinaan dan analisis ujian bilik darjah
title_fullStr Pembinaan dan analisis ujian bilik darjah
title_full_unstemmed Pembinaan dan analisis ujian bilik darjah
title_sort pembinaan dan analisis ujian bilik darjah
publisher Penerbit UTM
publishDate 1997
url http://eprints.utm.my/id/eprint/30356/1/Mohd.NajibGhafar1997_PembinaanDanAnalisisUjianBilikDarjahTOC.pdf
http://eprints.utm.my/id/eprint/30356/
http://www.penerbit.utm.my/cgi-bin/katalog/buku.cgi?id=221
_version_ 1643648531652673536