Pembinaan dan analisis ujian bilik darjah
Buku ini mengandungi beberapa bab iaitu kandungan, prakata, bab 1: pengenalan, takrif istilah, prinsip-prinsip am penilaian, penilaian dan pengajaran, skala ukur, bab 2: taksonomi objektif pendidikan, objektif pengajaran, dimensi objektif, tahap kemahiran, taksonomi objektif pembelajaran bloom, bab...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Book |
Language: | English |
Published: |
Penerbit UTM
1997
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/id/eprint/30356/1/Mohd.NajibGhafar1997_PembinaanDanAnalisisUjianBilikDarjahTOC.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/30356/ http://www.penerbit.utm.my/cgi-bin/katalog/buku.cgi?id=221 |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Teknologi Malaysia |
Language: | English |
id |
my.utm.30356 |
---|---|
record_format |
eprints |
spelling |
my.utm.303562017-09-10T06:47:26Z http://eprints.utm.my/id/eprint/30356/ Pembinaan dan analisis ujian bilik darjah Ghafar, Mohd. Najib L Education Buku ini mengandungi beberapa bab iaitu kandungan, prakata, bab 1: pengenalan, takrif istilah, prinsip-prinsip am penilaian, penilaian dan pengajaran, skala ukur, bab 2: taksonomi objektif pendidikan, objektif pengajaran, dimensi objektif, tahap kemahiran, taksonomi objektif pembelajaran bloom, bab 3: ciri utama ujian, kesahan, kebolehpercayaan, bab 4: perancangan ujian bilik darjah, tujuan ujian, pembinaan jadual penentuan ujian (jadual spesifikasi), bab 5: memilih jenis soalan, soalan objektif, soalan penafsiran (penaksiran), soalan subjektif, bab 6: pengukuran afektif dan psikomotor, soal selidik, tahap afektif, gagasan tingkah laku, pernyataan soalan, bab 7: tadbiran ujian, himpunan, arahan ujian, cetakan, tadbiran ujian, bab 8: analisis butiran, penekaan, prosedur analisis butiran (item), kesimpulan, bab 9: analisis markah dan asas statistik, perwakilan data, pengukuran kecenderungan memusat, pengukuran varian, pengukuran koefisien korelasi, bab 10: penafsiran markah dan laporan, kegunaan min, median dan mod, tafsiran taburan, tafsiran sisihan lazim, gred norma, bab 11: isu-isu pengukuran dan penilaian, pendidikan rendah, pendidikan tinggi, korelasi kemasukan dan keluaran, kesimpulan, lampiran 1, indek. Penerbit UTM 1997 Book PeerReviewed application/pdf en http://eprints.utm.my/id/eprint/30356/1/Mohd.NajibGhafar1997_PembinaanDanAnalisisUjianBilikDarjahTOC.pdf Ghafar, Mohd. Najib (1997) Pembinaan dan analisis ujian bilik darjah. Penerbit UTM, Skudai, Johor Bahru. ISBN 983–52–0073–4 http://www.penerbit.utm.my/cgi-bin/katalog/buku.cgi?id=221 |
institution |
Universiti Teknologi Malaysia |
building |
UTM Library |
collection |
Institutional Repository |
continent |
Asia |
country |
Malaysia |
content_provider |
Universiti Teknologi Malaysia |
content_source |
UTM Institutional Repository |
url_provider |
http://eprints.utm.my/ |
language |
English |
topic |
L Education |
spellingShingle |
L Education Ghafar, Mohd. Najib Pembinaan dan analisis ujian bilik darjah |
description |
Buku ini mengandungi beberapa bab iaitu kandungan, prakata, bab 1: pengenalan, takrif istilah, prinsip-prinsip am penilaian, penilaian dan pengajaran, skala ukur, bab 2: taksonomi objektif pendidikan, objektif pengajaran, dimensi objektif, tahap kemahiran, taksonomi objektif pembelajaran bloom, bab 3: ciri utama ujian, kesahan, kebolehpercayaan, bab 4: perancangan ujian bilik darjah, tujuan ujian, pembinaan jadual penentuan ujian (jadual spesifikasi), bab 5: memilih jenis soalan, soalan objektif, soalan penafsiran (penaksiran), soalan subjektif, bab 6: pengukuran afektif dan psikomotor, soal selidik, tahap afektif, gagasan tingkah laku, pernyataan soalan, bab 7: tadbiran ujian, himpunan, arahan ujian, cetakan, tadbiran ujian, bab 8: analisis butiran, penekaan, prosedur analisis butiran (item), kesimpulan, bab 9: analisis markah dan asas statistik, perwakilan data, pengukuran kecenderungan memusat, pengukuran varian, pengukuran koefisien korelasi, bab 10: penafsiran markah dan laporan, kegunaan min, median dan mod, tafsiran taburan, tafsiran sisihan lazim, gred norma, bab 11: isu-isu pengukuran dan penilaian, pendidikan rendah, pendidikan tinggi, korelasi kemasukan dan keluaran, kesimpulan, lampiran 1, indek. |
format |
Book |
author |
Ghafar, Mohd. Najib |
author_facet |
Ghafar, Mohd. Najib |
author_sort |
Ghafar, Mohd. Najib |
title |
Pembinaan dan analisis ujian bilik darjah |
title_short |
Pembinaan dan analisis ujian bilik darjah |
title_full |
Pembinaan dan analisis ujian bilik darjah |
title_fullStr |
Pembinaan dan analisis ujian bilik darjah |
title_full_unstemmed |
Pembinaan dan analisis ujian bilik darjah |
title_sort |
pembinaan dan analisis ujian bilik darjah |
publisher |
Penerbit UTM |
publishDate |
1997 |
url |
http://eprints.utm.my/id/eprint/30356/1/Mohd.NajibGhafar1997_PembinaanDanAnalisisUjianBilikDarjahTOC.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/30356/ http://www.penerbit.utm.my/cgi-bin/katalog/buku.cgi?id=221 |
_version_ |
1643648531652673536 |