E-Pembelajaran @ UTM
Buku ini dihasilkan dengan kerjasama ahli Majlis Ketua-Ketua Penyelaras e-Pembelajaran IPTA Malaysia (MEIPTA) yang bertujuan untuk perkongsian amalan terbaik dari semua IPTA. Sejarah penubuhan MEIPTA dan hasil perbincangan dalam setiap persidangan dihuraikan dalam buku ini. Selain itu, kekuatan dan...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Other Authors: | |
Format: | Book Section |
Language: | English |
Published: |
Pusat Pembangunan Akademik Malaysia & Jabatan Pengajian Tinggi, Kementerian Pengajian Tinggi
2010
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.utm.my/id/eprint/31171/1/MohamedNoorHasan2010_E-Pembelajaran%40UTM.pdf http://eprints.utm.my/id/eprint/31171/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Teknologi Malaysia |
Language: | English |
Summary: | Buku ini dihasilkan dengan kerjasama ahli Majlis Ketua-Ketua Penyelaras e-Pembelajaran IPTA Malaysia (MEIPTA) yang bertujuan untuk perkongsian amalan terbaik dari semua IPTA. Sejarah penubuhan MEIPTA dan hasil perbincangan dalam setiap persidangan dihuraikan dalam buku ini. Selain itu, kekuatan dan strategi pembangunan e-Pembelajaran turut diterjemahkan oleh setiap IPTA. Objektif MEIPTA Menjadi platform untuk usaha perkongsian dan kerjasama antara IPTA berkaitan e-Pembelajaran. Menggembleng kepakaran dan sumber untuk memajukan e-Pembelajaran di IPTA Falsafah dan peranan MEIPTA Berdasarkan kepada premis bahawa IPTA dibiayai oleh dana awam, maka Majlis akan berfungsi berlandaskan kepada falsafah perkongsian kepakaran dan sumber untuk memajukan serta memantapkan pembangunan sistem pengurusan pembelajaran, bahan pembelajaran dan amalan penggunaan e-Pembelajaran dalam kalangan IPTA. Berperanan sebagai penghubung antara IPTA dengan KPT dalam hal berkaitan Membincangkan isu-isu bersama tentang e-Pembelajaran di IPTA. Meninjau peluang-peluang perkongsian dan kerjasama antara IPTA dalam hal-hal berkaitan e-Pembelajaran. Menjalankan aktiviti penyelidikan dan penerbitan bersama tentang e-Pembelajaran. |
---|