Pengurusan kredit pengguna dan perniagaan

Pemberi pinjaman terus-menerus mencari pelbagai cara untuk menawarkan lebih banyak pilihan kredit kepada perniagaan dan pengguna.Hampir setiap orang mempunyai peluang untuk menggunakan kepercayaan kredit mereka untuk memperoleh barangan dan perkhidmatan, dan kebanyakannya menggunakan peluang daripad...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Cole, Robert, Lon, Mishler
Format: Book
Published: Penerbit Universiti Utara Malaysia 2006
Subjects:
Online Access:http://repo.uum.edu.my/6260/
http://lintas.uum.edu.my:8080/elmu/index.jsp?module=webopac-l&action=fullDisplayRetriever.jsp&szMaterialNo=0000260503
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Utara Malaysia
Description
Summary:Pemberi pinjaman terus-menerus mencari pelbagai cara untuk menawarkan lebih banyak pilihan kredit kepada perniagaan dan pengguna.Hampir setiap orang mempunyai peluang untuk menggunakan kepercayaan kredit mereka untuk memperoleh barangan dan perkhidmatan, dan kebanyakannya menggunakan peluang daripada program sedia ada untuk membeli kenderaan, rumah, inventori dan perkhidmatan.Institusi kewangan dibangunkan untuk menyalurkan dana daripada penyimpan kepada peminjam yang akan menggunakan nilai ini untuk mencipta nilai ekonomi. Kredit telah memberi sumbangan kepada pertumbuhan ekonomi seluruh dunia kerana ia membolehkan barangan dan perkhidmatan dihasilkan untuk pengguna, ahli perniagaan dan kerajaan.Buku ini membincangkan teori dan amalan dalam pengurusan kredit kepada pelajar, ahli perniagaan, peminjam, dan kaunselor.