Pemanfaatan Teknologi Dalam Pengajaran Puisi Arab

Proses pengajaran dan pembelajaran bahasa asing atau bahasa kedua mempunyai cabarannya yang tersendiri. Pihak pengajar dan pelajar perlu berdepan dengan pelbagai bentuk masalah yang lebih mencabar jika dibandingkan dengan proses pengajaran dan pembelajaran bahasa ibunda. Antara punca masalah yang d...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Authors: Nasir, Mohd Shahrizal, Aziz, Mohammad Azizie
Format: Book Section
Language:Malay
Published: Penerbit Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) 2012
Subjects:
Online Access:http://eprints.unisza.edu.my/2828/1/fh05-FBK-15-02500.pdf
http://eprints.unisza.edu.my/2828/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Sultan Zainal Abidin
Language: Malay
id my-unisza-ir.2828
record_format eprints
spelling my-unisza-ir.28282022-01-04T01:57:35Z http://eprints.unisza.edu.my/2828/ Pemanfaatan Teknologi Dalam Pengajaran Puisi Arab Nasir, Mohd Shahrizal Aziz, Mohammad Azizie PI Oriental languages and literatures PJ Semitic T Technology (General) Proses pengajaran dan pembelajaran bahasa asing atau bahasa kedua mempunyai cabarannya yang tersendiri. Pihak pengajar dan pelajar perlu berdepan dengan pelbagai bentuk masalah yang lebih mencabar jika dibandingkan dengan proses pengajaran dan pembelajaran bahasa ibunda. Antara punca masalah yang dikenal pasti ialah wujudnya kelompangan pada proses penyampaian komponen sesuatu bahasa yang dipelajari. Dalam konteks tulisan ini, komponen sastera atau lebih spesifik lagi seni puisi Arab kurang diberi penekanan dalam proses penguasaan bahasa Arab bagi bukan penutur jati. Masalah ini menyebabkan para pelajar tidak mampu untuk menguasai bahasa Arab secara komprehensif. Penerbit Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) 2012 Book Section NonPeerReviewed text ms http://eprints.unisza.edu.my/2828/1/fh05-FBK-15-02500.pdf Nasir, Mohd Shahrizal and Aziz, Mohammad Azizie (2012) Pemanfaatan Teknologi Dalam Pengajaran Puisi Arab. In: (NR) Dinamika Pendidikan Bahasa Arab: Menelusuri Inovasi Profesionalisme Keguruan. Penerbit Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA), pp. 17-32. ISBN 978-983-9842-57-9
institution Universiti Sultan Zainal Abidin
building UNISZA Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Sultan Zainal Abidin
content_source UNISZA Institutional Repository
url_provider https://eprints.unisza.edu.my/
language Malay
topic PI Oriental languages and literatures
PJ Semitic
T Technology (General)
spellingShingle PI Oriental languages and literatures
PJ Semitic
T Technology (General)
Nasir, Mohd Shahrizal
Aziz, Mohammad Azizie
Pemanfaatan Teknologi Dalam Pengajaran Puisi Arab
description Proses pengajaran dan pembelajaran bahasa asing atau bahasa kedua mempunyai cabarannya yang tersendiri. Pihak pengajar dan pelajar perlu berdepan dengan pelbagai bentuk masalah yang lebih mencabar jika dibandingkan dengan proses pengajaran dan pembelajaran bahasa ibunda. Antara punca masalah yang dikenal pasti ialah wujudnya kelompangan pada proses penyampaian komponen sesuatu bahasa yang dipelajari. Dalam konteks tulisan ini, komponen sastera atau lebih spesifik lagi seni puisi Arab kurang diberi penekanan dalam proses penguasaan bahasa Arab bagi bukan penutur jati. Masalah ini menyebabkan para pelajar tidak mampu untuk menguasai bahasa Arab secara komprehensif.
format Book Section
author Nasir, Mohd Shahrizal
Aziz, Mohammad Azizie
author_facet Nasir, Mohd Shahrizal
Aziz, Mohammad Azizie
author_sort Nasir, Mohd Shahrizal
title Pemanfaatan Teknologi Dalam Pengajaran Puisi Arab
title_short Pemanfaatan Teknologi Dalam Pengajaran Puisi Arab
title_full Pemanfaatan Teknologi Dalam Pengajaran Puisi Arab
title_fullStr Pemanfaatan Teknologi Dalam Pengajaran Puisi Arab
title_full_unstemmed Pemanfaatan Teknologi Dalam Pengajaran Puisi Arab
title_sort pemanfaatan teknologi dalam pengajaran puisi arab
publisher Penerbit Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA)
publishDate 2012
url http://eprints.unisza.edu.my/2828/1/fh05-FBK-15-02500.pdf
http://eprints.unisza.edu.my/2828/
_version_ 1724079213362806784