Tajdid falsafah dan kurikulum
Aspek falsafah menyentuh soal ilmu dan maksud ilmu itu disampaikan. Falsafah bukan hanya suatu fahaman mengenai kebijaksanaan dan kewajaran tetapi ia memberi perspektif natijah. Paling dipentingkan bila melakukan pemugaran falsafah dalam pengilmuan dan pendidikan ialah diri manusia itu sendiri. Fakt...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
MMP Communication Sdn Bhd
2009
|
Subjects: | |
Online Access: | http://irep.iium.edu.my/6253/1/Tajdid_falsafah_dan_kurikulum.pdf http://irep.iium.edu.my/6253/ http://www.mileniamuslim.com/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Islam Antarabangsa Malaysia |
Language: | English |
Summary: | Aspek falsafah menyentuh soal ilmu dan maksud ilmu itu disampaikan. Falsafah bukan hanya suatu fahaman mengenai kebijaksanaan dan kewajaran tetapi ia memberi perspektif natijah. Paling dipentingkan bila melakukan pemugaran falsafah dalam pengilmuan dan pendidikan ialah diri manusia itu sendiri. Faktor manusia amat penting untuk memberi kesan perubahan dan kemajuan. |
---|