Tajdid falsafah dan kurikulum

Aspek falsafah menyentuh soal ilmu dan maksud ilmu itu disampaikan. Falsafah bukan hanya suatu fahaman mengenai kebijaksanaan dan kewajaran tetapi ia memberi perspektif natijah. Paling dipentingkan bila melakukan pemugaran falsafah dalam pengilmuan dan pendidikan ialah diri manusia itu sendiri. Fakt...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Baba, Sidek
Format: Article
Language:English
Published: MMP Communication Sdn Bhd 2009
Subjects:
Online Access:http://irep.iium.edu.my/6253/1/Tajdid_falsafah_dan_kurikulum.pdf
http://irep.iium.edu.my/6253/
http://www.mileniamuslim.com/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Islam Antarabangsa Malaysia
Language: English
id my.iium.irep.6253
record_format dspace
spelling my.iium.irep.62532012-04-17T01:04:47Z http://irep.iium.edu.my/6253/ Tajdid falsafah dan kurikulum Baba, Sidek BL Religion L Education (General) Aspek falsafah menyentuh soal ilmu dan maksud ilmu itu disampaikan. Falsafah bukan hanya suatu fahaman mengenai kebijaksanaan dan kewajaran tetapi ia memberi perspektif natijah. Paling dipentingkan bila melakukan pemugaran falsafah dalam pengilmuan dan pendidikan ialah diri manusia itu sendiri. Faktor manusia amat penting untuk memberi kesan perubahan dan kemajuan. MMP Communication Sdn Bhd 2009-04 Article REM application/pdf en http://irep.iium.edu.my/6253/1/Tajdid_falsafah_dan_kurikulum.pdf Baba, Sidek (2009) Tajdid falsafah dan kurikulum. Milenia Muslim. pp. 62-63. ISSN 1394-1437 http://www.mileniamuslim.com/
institution Universiti Islam Antarabangsa Malaysia
building IIUM Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider International Islamic University Malaysia
content_source IIUM Repository (IREP)
url_provider http://irep.iium.edu.my/
language English
topic BL Religion
L Education (General)
spellingShingle BL Religion
L Education (General)
Baba, Sidek
Tajdid falsafah dan kurikulum
description Aspek falsafah menyentuh soal ilmu dan maksud ilmu itu disampaikan. Falsafah bukan hanya suatu fahaman mengenai kebijaksanaan dan kewajaran tetapi ia memberi perspektif natijah. Paling dipentingkan bila melakukan pemugaran falsafah dalam pengilmuan dan pendidikan ialah diri manusia itu sendiri. Faktor manusia amat penting untuk memberi kesan perubahan dan kemajuan.
format Article
author Baba, Sidek
author_facet Baba, Sidek
author_sort Baba, Sidek
title Tajdid falsafah dan kurikulum
title_short Tajdid falsafah dan kurikulum
title_full Tajdid falsafah dan kurikulum
title_fullStr Tajdid falsafah dan kurikulum
title_full_unstemmed Tajdid falsafah dan kurikulum
title_sort tajdid falsafah dan kurikulum
publisher MMP Communication Sdn Bhd
publishDate 2009
url http://irep.iium.edu.my/6253/1/Tajdid_falsafah_dan_kurikulum.pdf
http://irep.iium.edu.my/6253/
http://www.mileniamuslim.com/
_version_ 1643605697431076864