Perkaitan di antara pengetahuan sedia ada guru pelatih dengan pencapaian dan prestasi latihan mengajar : satu kajian kes dalam
Kajian ini menyiasat perkaitan di antara pengetahuan sedia ada muzik, pencapaian muzik dan prestasi latihan mengajar muzik di kalangan guru pelatih muzik. Dua kumpulan responden mengambil bahagian dalam kajian ini; satu kumpulan yang mempunyai pengetahuan sedia ada muzik semasa mereka memasuki...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
1995
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/29903/1/Goh_Eng_Beng.pdf http://eprints.usm.my/29903/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Sains Malaysia |
Language: | English |
Summary: | Kajian ini menyiasat perkaitan di antara pengetahuan
sedia ada muzik, pencapaian muzik dan prestasi
latihan mengajar muzik di kalangan guru pelatih muzik.
Dua kumpulan responden mengambil bahagian dalam kajian
ini; satu kumpulan yang mempunyai pengetahuan sedia ada
muzik semasa mereka memasuki maktab perguruan dan satu
lagi kumpulan yang tidak mempunyai pengetahuan sedia ada
muzik. Prestasi dalam peperiksaan muzik semester (teori
dan amali) yang dikendalikan oleh maktab digunakan untuk
mengukur pencapaian muzik. Tiga hipotesis dibentuk untuk
menguji hubungan ini.
This study investigated the relationship between
prior knowledge in music, music achievement and music
teaching practice performance among music teacher trainees.
Two groups of respondents participated in this
research: one group with prior music knowledge whetl they
enter teacher training college, and the other without
any prior knowledge in music. Mnsic· achievement was
measured by performance in the semester music examinatioii
(theory ~nd practical) conducted by the college.
Three hypotheses were developed to test the relationship. |
---|