Kesan Modul-Modul Multimedia Berasaskan Komputer Yang Mempunyai Beban Kognitif Berbeza Ke Atas Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit Dalam Biologi
Tanggapan sukamya subjek sains tulen telah dikenal pasti sebagai satu punca kemerosotan pendaftaran sains di sekolah menengah. Pencapaian kurang memuaskan dalam subjek sains boleh disebabkan pertambahan beban kognitif akibat cara maklumat dalam bahan pengajaran dibentangkan. The perceived diff...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Thesis |
Language: | English |
Published: |
2002
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/29928/1/Norizan_Binti_Esa.pdf http://eprints.usm.my/29928/ |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Sains Malaysia |
Language: | English |
Summary: | Tanggapan sukamya subjek sains tulen telah dikenal pasti sebagai satu punca
kemerosotan pendaftaran sains di sekolah menengah. Pencapaian kurang memuaskan
dalam subjek sains boleh disebabkan pertambahan beban kognitif akibat cara
maklumat dalam bahan pengajaran dibentangkan.
The perceived difficulty of pure science subjects was identified as one reason
for the falling science enrolment in secondary schools. The low achievement in
science may be due to increased cognitive load resulting from the presentation format
of instructional material. |
---|