Kesan Modul-Modul Multimedia Berasaskan Komputer Yang Mempunyai Beban Kognitif Berbeza Ke Atas Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit Dalam Biologi

Tanggapan sukamya subjek sains tulen telah dikenal pasti sebagai satu punca kemerosotan pendaftaran sains di sekolah menengah. Pencapaian kurang memuaskan dalam subjek sains boleh disebabkan pertambahan beban kognitif akibat cara maklumat dalam bahan pengajaran dibentangkan. The perceived diff...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Esa, Norizan
Format: Thesis
Language:English
Published: 2002
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/29928/1/Norizan_Binti_Esa.pdf
http://eprints.usm.my/29928/
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Institution: Universiti Sains Malaysia
Language: English
id my.usm.eprints.29928
record_format eprints
spelling my.usm.eprints.29928 http://eprints.usm.my/29928/ Kesan Modul-Modul Multimedia Berasaskan Komputer Yang Mempunyai Beban Kognitif Berbeza Ke Atas Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit Dalam Biologi Esa, Norizan L Education LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools Tanggapan sukamya subjek sains tulen telah dikenal pasti sebagai satu punca kemerosotan pendaftaran sains di sekolah menengah. Pencapaian kurang memuaskan dalam subjek sains boleh disebabkan pertambahan beban kognitif akibat cara maklumat dalam bahan pengajaran dibentangkan. The perceived difficulty of pure science subjects was identified as one reason for the falling science enrolment in secondary schools. The low achievement in science may be due to increased cognitive load resulting from the presentation format of instructional material. 2002-06 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/29928/1/Norizan_Binti_Esa.pdf Esa, Norizan (2002) Kesan Modul-Modul Multimedia Berasaskan Komputer Yang Mempunyai Beban Kognitif Berbeza Ke Atas Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit Dalam Biologi. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.
institution Universiti Sains Malaysia
building Hamzah Sendut Library
collection Institutional Repository
continent Asia
country Malaysia
content_provider Universiti Sains Malaysia
content_source USM Institutional Repository
url_provider http://eprints.usm.my/
language English
topic L Education
LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools
spellingShingle L Education
LB1603-1696.6 Secondary Education. High schools
Esa, Norizan
Kesan Modul-Modul Multimedia Berasaskan Komputer Yang Mempunyai Beban Kognitif Berbeza Ke Atas Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit Dalam Biologi
description Tanggapan sukamya subjek sains tulen telah dikenal pasti sebagai satu punca kemerosotan pendaftaran sains di sekolah menengah. Pencapaian kurang memuaskan dalam subjek sains boleh disebabkan pertambahan beban kognitif akibat cara maklumat dalam bahan pengajaran dibentangkan. The perceived difficulty of pure science subjects was identified as one reason for the falling science enrolment in secondary schools. The low achievement in science may be due to increased cognitive load resulting from the presentation format of instructional material.
format Thesis
author Esa, Norizan
author_facet Esa, Norizan
author_sort Esa, Norizan
title Kesan Modul-Modul Multimedia Berasaskan Komputer Yang Mempunyai Beban Kognitif Berbeza Ke Atas Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit Dalam Biologi
title_short Kesan Modul-Modul Multimedia Berasaskan Komputer Yang Mempunyai Beban Kognitif Berbeza Ke Atas Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit Dalam Biologi
title_full Kesan Modul-Modul Multimedia Berasaskan Komputer Yang Mempunyai Beban Kognitif Berbeza Ke Atas Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit Dalam Biologi
title_fullStr Kesan Modul-Modul Multimedia Berasaskan Komputer Yang Mempunyai Beban Kognitif Berbeza Ke Atas Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit Dalam Biologi
title_full_unstemmed Kesan Modul-Modul Multimedia Berasaskan Komputer Yang Mempunyai Beban Kognitif Berbeza Ke Atas Pencapaian Konsep-Konsep Konkrit Dalam Biologi
title_sort kesan modul-modul multimedia berasaskan komputer yang mempunyai beban kognitif berbeza ke atas pencapaian konsep-konsep konkrit dalam biologi
publishDate 2002
url http://eprints.usm.my/29928/1/Norizan_Binti_Esa.pdf
http://eprints.usm.my/29928/
_version_ 1643707032012849152