Should We Teach Construction Stress To Esl/Efl Students?
Guru-guru yang mengajar bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua sering menjadikan buku teks sebagai panduan untuk menyampaikan pengajaran. Ketika mengajar tajuk penekanan kata dalam kata majmuk, guru-guru sering menghadapi masalah. Banyak tajuk yang terdapat dalam teks tentang sebutan bahasa Inggeri...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Penerbit Universiti Sains Malaysia
2004
|
Subjects: | |
Online Access: | http://eprints.usm.my/34223/1/Jilid_19_Artikel_06.pdf http://eprints.usm.my/34223/ http://apjee.usm.my/JPP_19_2004/Jilid%2019%20Artikel%2006.pdf |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Institution: | Universiti Sains Malaysia |
Language: | English |
Summary: | Guru-guru yang mengajar bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua sering menjadikan buku
teks sebagai panduan untuk menyampaikan pengajaran. Ketika mengajar tajuk penekanan kata
dalam kata majmuk, guru-guru sering menghadapi masalah. Banyak tajuk yang terdapat dalam teks
tentang sebutan bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua, namun tidak ada yang menyatakan tentang
penekanan kata dalam kata majmuk (kata nama, kata bilangan, kata adjektif, kata kerja) dan
pembinaan kata kerja yang terdiri daripada banyak kata. |
---|